Sweel (zon) heeft geen problemen met Witteveense Boys’87

De streekderby tussen Sweel (zon) en Witteveense Boys’87 was zondagmiddag minder spannend dan de uitslag (2-1) doet vermoeden. De thuisploeg verzuimde echter om het duel met de buren al veel eerder op slot te gooien. Dat is het enige wat de ploeg van trainer-coach Ruud Jalving zich na afloop kwalijk mocht nemen.

Sweel 2017 16

Sweel kwam voor rust door een eigen doelpunt van Witteveense Boys vrij fortuinlijk maar wel op een verdiende 1-0 voorsprong,

In de tweede helft bleef Sweel de betere ploeg en kwam het nauwelijks in de problemen. Het enige manco was het afronden van kansen. Nadat Roald Vrieling de 2-0 op het scorebord had gezet, was de wedstrijd beslist. Vlak voor tijd kwamen de gasten uit Witteveen via een discutabele strafschop nog op 2-1, maar spannend werd het niet meer.

Scheidsrechter Schram uit Leeuwarden deelde in deze sportieve wedstrijd liefst tien gele kaarten uit. Deze kaartenregen paste totaal niet bij de vriendschappelijke sfeer van deze burentwist.

Sweel 2017 3

Sweel 2017 1