Sweel (zon) had recht op een punt tegen HOC (update)

De eerste kans was voor Sweel, maar in de hele eerste helft was het hoofdzakelijk HOC wat de klok sloeg. Michiel Hofman kon in kansrijke positie het kopduel niet winnen. Even later moest doelman Jesper Reuvers aan de andere kant redding brengen.

Na een minuut of tien veroorzaakte een hoge corner zoveel onrust in de defensie van Sweel dat er van goed uitverdedigen geen sprake was en HOC via Richard Wiggers gemakkelijk op een 1-0 voorsprong kwam.

Toch deed Sweel wat terug. Een snelle counter met een hele mooie voorzet van Martijn van der Veen stelde Michiel Hofman in staat om tegen te scoren, maar het lukte de spits niet om het net te vinden. Ook na een slim  door Jan Roelof Jansen genomen vrije trap bracht geen succes voor Sweel. Maar toen Siebert Looije op links op snelheid werd geklopt en er geen rugdekking was, stond het binnen het halfuur ineens 2-0. Opnieuw was Wiggers de maker. Groter onheil dreigde, al bleef het bij dreigen. En toen Martijn van der Veen Michiel Hofman met een fraaie pass bediende, trof Michiel Hofman met een fraaie boogbal wel doel. Dat was meteen zo’n beetje zijn laatste actie, want hij kwam niet ongeschonden uit de confrontatie met de HOC doelman. Met de 2-1 op het scorebord gingen beide partijen de rust in.

Na rust kwam Sweel toch wat sterker voor de dag als in de eerste helft. Na een minuut of tien pikte Remmert Verbrugge een pass op van Martijn Hilbrands en hij snelde door de HOC defensie, legde de bal breed op Wouter van der Veen die in de 65e minuut met een geplaatst schot de gelijkmaker aantekende. Daarvoor had Jesper Reuvers al een paar keer fraaie reddingen laten zien. Lang genoot Sweel niet van de gelijke stand, want nog binnen het halve uur kon een voorzet vanaf links zomaar door Richard Wiggers worden ingetikt: 3-2.

Met Richard Speelman als extra aanvaller zette Sweel een slotoffensief in dat helaas niet beloond werd. Remmert Verbrugge kwam nog een keer oog in oog met de doelman van HOC, maar hij schoot naast. Sweel keerde met lege handen terug naar huis. Het was weer net niet, ondanks bij vlagen goed spel. Al was het ook een beetje een wedstrijd van jongens tegen kerels. In de duels werden de manschappen van Ruud Jalving regelmatig afgetroefd.

Bekijk hier meer foto’s van de wedstrijd, gemaakt door HOC

(Foto door HOC)