Sweel (zon) geeft geen krimp tegen titelkandidaat Weerdinge : 0-0

De hoofdmacht van Sweel (zon) heeft zondagmiddag op ’t Alterbarg met 0-0 gelijkgespeeld tegen titelkandidaat Weerdinge.

De hele wedstrijd liet Weerdinge zien dat het dit seizoen meestrijdt om de titel. De geel-zwarten speelden in een hoog tempo en de ene aanval na de andere rolde richting de defensie van Sweel. Maar de mannen van trainer Erwin van Oosten hadden de pech dat ze een strijdvaardig en vastberaden Sweel tegenover zich hadden. De ploeg van Ruud Jalving vocht als een leeuw.

Sweel - Weerdinge 1 17-4 005

Sweel trok zich op aan Weerdinge. Het centrale duo Lars Stadman en Rick Assen speelde een prima wedstrijd en ook via de zijkanten met Roald Vrieling en Jorn Stadman was voor Weerdinge geen eer te behalen. Wat er doorkwam was een prooi van Jesper Reuvers, die zich  met name in de tweede helft onderscheidde door fantastische reddingen.

Sweel - Weerdinge 1

Heel veel kansen kreeg Sweel niet. Wat  de middenvelders ook probeerden, zij konden de voorwaartsen niet voldoende in scoringspositie manoeuvreren. Een keer glipte Kylian door de Weerdinge defensie, maar jammer genoeg voor Sweel kon de doelman van Weerdinge de bal ter nauwer nood stoppen. In de tweede helft was Weerdinge de bovenliggende partij, maar Sweel gaf geen krimp.

Wouter van der Veen speelde een hele sterke wedstrijd. Samen met Jan Roelof Jansen waren zij bij vlagen hun tegenstanders de baas. De beste kansen voor Weerdinge, maar af en toe venijnige tegenaanvallen van Sweel.

De meeste dreiging ging uit van Kylian Hidding. Diep in blessuretijd kreeg Sweel een corner. De net ingevallen Rink ten Berge kopte de bal in. Maar de bal werd ongelukkiger wijze door Kylian Hidding van de doellijn gehaald. Een doelpunt zou wel erg veel van het goede zijn geweest. Weerdinge verliet teleurgesteld het veld en vv Sweel met opgeheven hoofd.

Donderdagavond speelt Sweel tegen Bargeres. Het duel op ’t Alterbarg begint om 20.00 uur.

Uitslagen 4e klasse D:

Sweel – Weerdinge   0 – 0