Sweel (zon) en Raptim delen de punten : 2 – 2 (Update)

In de 3e klasse D van het zondagvoetbal pakte Sweel (zon) in het thuisduel tegen Raptim een zwaarbevochten puntje. Op ’t Alterbarg in Zweeloo eindigde het enerverende duel in 2-2.

In het begin ontliepen beide ploegen elkaar niet zo veel. Sweel liet zich deze middag niet zo makkelijk achteruitdrukken als in voorgaande wedstrijden het geval was. Na een minuut of tien verdedigde Berihu prima uit, speelde Ruben Looije aan die op links een paar tegenstanders van zich afschudde en vervolgens een harde voorzet gaf. De bal bereikte op rechts de jeugdige Wouter van der Veen, die op fraaie wijze de openingstreffer scoorde.

Raptim combineerde wel gemakkelijker dan Sweel en wist derhalve de bal ook beter in de ploeg te houden. Toch was het Sweel dat een grote kans op de 2-0 had. Wouter van der Veen, wie anders, had de bal al voorbij doelman Bunskoek geschoten, maar een verdediger wist de bal van de lijn te halen. Na een half uur viel het doelpunt aan de andere kant. Jesper Reuvers kreeg een corner niet goed onder controle en de Sweel verdediging kon op de doellijn geen redding meer brengen op een schot van Niels Assen: 1-1. Vlak voor rust werd het via Robin de Leeuw nog 1-2. In de tweede helft probeerde Raptim de voorsprong uit te bouwen, terwijl de ploeg van trainer-coach Ben Ribberink verbeten op jacht ging naar de gelijkmaker. Het gevolg was een spannende wedstrijd met veel strijd. Eigenlijk bracht de tweede helft alles wat voetbal mooi maakt. Alleen was er geen sprake van sprankelend voetbal. Dat kregen beide partijen niet voor elkaar. Diep in blessuretijd was het andermaal Wouter van der Veen die in overvol strafschopgebied doel trof. Dit maal sloeg de bal hoog tegen de touwen. De ploeg uit Coevorden was teleurgesteld, maar Sweel opgelucht en dolblij met een kostbaar puntje.

Sweel (zon) 2 kende in Beilen geen problemen met Beilen 3 : 1 – 6

Het duel tussen Sweel (zon) 3 en HOC werd uitgesteld.

Sweel (zon) 4 verloor in eigen huis met 1-4 van EEC 2.

Uitslagen 3e klasse D:

CEC – DVC’59   4 – 0