Sweel (zon) en Nieuw Roden delen de punten : 1-1 (update)

De zondaghoofdmacht van Sweel heeft in de eerste wedstrijd van de nacompetitie de punten gedeeld met Nieuw Roden. Het werd 1-1.

Lang zag het er naar uit dat de punten allemaal in Zweeloo bleven, maar ver in blessuretijd kwam Nieuw Roden op gelijke hoogte.

Sweel begon sterk aan de wedstrijd en liet zien vol voor de overwinning te gaan. Na 5 minuten werd een verre uittrap van keeper Jesper Reuvers verlengd op Arjan Kalsbeek, die met een bekeken lob de keeper van Nieuw Roden verschalkte en het publiek al snel liet juichen.
Nieuw Roden deed in de periode daarna niet onder voor Sweel, maar kon de solide defensie niet aan het wankelen brengen. Halverwege de eerste helft was het Wilfred Kuipers die bijna de voorsprong vergrootte, maar diens lob stuiterde vlak voor het doel over de lat.
Ook Nieuw Roden was af en toe gevaarlijk maar Jesper Reuvers stond zijn mannetje.

Nieuw Roden kwam sterker de kleedkamer uit en begon met een licht overwicht aan de tweede helft. Er viel voor het publiek weinig te genieten in de tweede helft. Sweel kon niet doordrukken en Nieuw Roden moest regelmatig aan de handrem trekken en kon zelf geen kansen creëren.
Met de ingevallen Jesper Vaessen kreeg Sweel aanvallend meer opties en kwam er af en toe gevaarlijk uit. Aan de andere kant kwam Nieuw Roden bijna op gelijke hoogte na een onverwachte kopbal die net langs de goede kant van de paal rolde.

Nieuw Roden kwam een kwartier voor tijd met tien man te staan, vanwege een blessure en het feit dat de formatie van trainer-coach Jur Smit al drie keer gewisseld hadden. Sweel probeerde hier voordeel uit te halen en even leek dit ook te lukken. Een scherpe voorzet van Vaessen werd door Wilfred Kuipers op waarde geschat. Hij was eerder bij de bal dan de keeper en dacht te scoren. De tot dan toe goed leidende scheidsrechter mevrouw Hadders keurde tot ieders verbazing de goal af vanwege aanvallen van de keeper.
Even later was Kuipers weer dicht bij een goal maar zijn harde kopbal vloog net over.

Nieuw Roden zette in blessuretijd nog een keer aan, Sweel kon de bal niet uit het eigen doelgebied wegwerken en zo kon de Nieuw Roden-aanvaller Nick Matulessy met een rollertje via binnenkant paal het meegereisde publiek toch nog laten juichen.

Even later floot scheidsrechter Hadders af en was er blijdschap bij Nieuw Roden en teleurstelling bij Sweel.
Komende donderdag wacht de return in Nieuw Roden, bij winst wacht Sweel daarna nog een tweestrijd met Ter Apel ’96 voor een plek in de Derde klasse.

Aanvang van het duel in Nieuw Roden is : 19.00 uur.