Sweel (zon) en Musselkanaal delen de punten (update)

In de 3e klasse D eindigde het duel tussen v.v. Sweel (zon) en Musselkanaal zondagmiddag op sportpark ’t  Alterbarg in 1-1. De manschappen uit Zweeloo trokken de goede lijn die vorige week was ingezet door. Voor het eerst dit seizoen kon de ploeg eigenlijk niet tevreden zijn met de uitslag.

In het begin was Musselkanaal optisch iets sterker, maar erg gevaarlijk waren de mannen van trainer-coach Wilbert Arends niet. Langzamerhand nam v.v. Sweel het heft in handen. In de 25e minuut verdedigde Sweel snel uit. De bal kwam bij Guus Eggen die erop rechts van door ging en een prima voorzet gaf op Jorn Stadman die de bal genadeloos inkopte. De grensrechter van Musselkanaal wilde scheidsrechter Wiecher Stoetman doen geloven dat het buitenspel was, maar daar trapte de leidsman niet in.

Even later hield heel Sweel de adem in, toen de goed keepende Jesper Reuvers bij een scrimmage aan zijn bovenbeen geblesseerd raakte. Gelukkig haalde de ploeg zonder kleerscheuren de rust. De thee deed Jesper goed, maar de hele tweede helft moest hij de pijn verbijten. Gezien eerdere uitslagen was niemand nog gerust op een goede afloop.

Maar Sweel was gewoon de baas op het veld. Achterin hielden Rink ten Berge en Lars Stadman de boel dicht. En dit keer kon het middenveld de voorhoede wel ondersteunen, zodat v.v. Sweel kansen creëerde, die helaas niet werden verzilverd.

De jongens deden zich zelf en het talrijke Zweeler publiek te kort. Na een minuut of twintig werd de moegestreden Michiel Hofman vervangen door Wouter van der Veen. De jeugdige invaller gaf de voorhoede nieuwe impulsen. Sweel wilde graag de beslissende tweede goal maken. En toen, na iets te enthousiast aanvallen sloeg het noodlot toe. Te veel mannen voor de bal brak Sweel op. Een razend snelle counter via de beste Musselkanaal aanvaller, Dominic Folkers, leidde de 1-1 in. Zijn strakke voorzet werd op waarde geschat en verzilverd tot de gelijkmaker.

De thuisploeg drong aan, kreeg corners en kreeg kansen. Tot twee keer toe was Wouter van der Veen dicht bij de winnende treffer. Eerst gooide een verdediger op de lijn roet in het eten en even later redde keeper Arjan Scholte Aalbes op miraculeuze wijze. Ondanks de vijf minuten blessuretijd bleef de stand 1-1.

Sweel (zon) 2 won het uitduel tegen Protos 2 met 1-3. De ploeg van Korné Hummel en Ronald Braam staat na negen gespeelde wedstrijden op een verdienstelijke derde plaats.

Sweel (zon) 3 verloor het uitduel tegen WKE 4 met 9-4

Sweel (zon) 4 kwam niet in actie.

Uitslagen 3e klasse D :

CEC – Zwartemeerse Boys   2 – 1