Sweel (zon) en DSC’65 delen de punten : 1-1 (Update)

De streekderby tussen DSC’65 en Sweel (zon) eindigde zondagmiddag in 1-1. Deze stand was al bij rust bereikt.

De verwachtingen waren hoog gespannen in het Sweeler kamp na het goede optreden de vorige week tegen Schoonebeek. De verwachtingen bij Sweel leken direct te worden bewaarheid. Al in de eerste minuut speelde Martijn Hilbrands Wilfred Kuipers aan, die met een bekeken schot in de hoek keeper Dennis Schiphorst Haalweide volstrekt kansloos liet. De aanhang ging er eens goed voor staan, maar hoe men ook keek, er viel weinig te beleven . Het duurde tot  in de 17 minuut voordat de Sweeler voorwaartsen van zich deden spreken. Een prima aanval werd bekroond met een schot van Wilfred Kuipers, dat nu wel werd gekeerd door de Dalerveen goalie. En ook Remmert Verbrugge kon in de eerste helft zijn stempel niet op de wedstrijd drukken. Niet dat DSC er veel tegenover kon stellen, al ging het voor de Sweeler na een klein half uurtje helemaal mis.

Doelman Jesper Reuvers kon een corner niet onder controle krijgen en zij collega verdedigers waren niet bij machte de bal uit het vijf meter gebied te werken. Uiteindelijk frommelde Yannick de Zoete de bal tegen de touwen. Beide ploegen deden er van alles aan om het spel te controleren, maar geen van beide partijen ging dat goed af, al was vv Sweel wel de bovenliggende partij. Na een snelle aanval via Remmert Verbrugge controleerde Wilfred Kuipers de bal prima en hij stelde Martijn Hilbrands in staat om de tweede treffer voor Sweel te maken, maar de aanvaller kreeg de bal niet achter Dennis Schiphorst Haalweide. Vlak voor rust moest keeper Jesper Reuvers nog een schot onschadelijk maken. Dan moest het na rust maar gebeuren, zo dachten de Sweeler.

Er gebeurde van alles, maar niet wat de Sweeler wensten. Mark Nijenbanning moest na twee keer geel het veld ruimen. Evenals Wouter van der Veen en Roald Vrieling met blessures. Het bleef een rommelige wedstrijd niet in het minst door het onvoorspelbare optreden van de leidsman deze middag. Kylian Hidding kwam nog een keer oog in oog met de DSC-keeper, maar wist niet te scoren. Het laatste kwartier zette Sweel, inmiddels met 10 man, de Dalerveen defensie nog flink onder druk. Remmert Verbrugge was met een kopbal nog dicht bij de winnende treffer. Maar het bleef 1-1.

Al met al een matige wedstrijd waarin Sweel meer verdiend had.

Uitslagen 4e klasse D:

HOC – Weerdinge   1 – 2