Sweel (zon) en Bargeres delen de punten (update)

Sweel (zon) en Bargeres hebben donderdagavond op ’t Alterbarg met 0-0 gelijkgespeeld.

Sweel-Bargeres 2

Het was een wedstrijd waarin beide ploegen aan elkaar waren gewaagd. Het begin was voor Sweel, zonder dat de ploeg echt gevaarlijk kon worden. Na een klein kwartiertje werd Bargeres wat sterker, maar ook de ploeg van Peter Timmer was niet echt gevaarlijk. In de dertigste minuut kwam de eerste grote kans voor Bargeres, toen een centrale verdediger uit een corner van Rick Zinnemers net naast kopte. Even later vuurde Martijn van der Veen een venijnig schot af richting Bargeres doel.

Vijf minuten later leek Bargeres gemakkelijk op 0-1 te kunnen komen na een ondoordachte actie van een Sweeler speler die de bal zomaar breed legde voor eigen doel. Gelukkig konden Lars Stadman en Jesper Reuvers de situatie ter nauwer nood klaren.  Na een fraaie solo van Lars Stadman kwam de bal bij  Michiel Hofman die op zijn beurt een prima voorzet gaf op Wilfred Kuipers. De Sweeler aanhang zag een doelpunt aankomen, maar helaas kopte de Sweel spits de bal te gauw naar de grond, zodat zijn kopbal een gemakkelijke prooi werd van de Bargeres goalie. Rust 0-0.

Sweel-Bargeres 1

Na rust was de eerste mogelijkheid op een doelpunt weer voor Bargeres. Rick Zinnemers mocht een vrij trap nemen vanaf een meter of twintig. Doelman Jesper Reuvers stond op de juiste plek om de bal over te tikken. Beide ploegen probeerden in de tweede  de overwinning te forceren, maar geen van beide partijen was bij machte een doelpunt te scoren. In het Sweel strafschopgebied speelden zich soms hachelijke situaties af, maar de bal ging niet over de doellijn. Aan de andere kant verscheen Kylkian Hidding een keer alleen voor de keeper, maar ook hij kreeg de bal niet over de doellijn. Eindstand 0-0

Het duel werd in de tweede helft bijna een halfuur stilgelegd door een blessure van Rutger Neef. De onfortuinlijke 22-jarige speler van Bargeres moest per ambulance van het veld worden gehaald. Neef, die amper tien minuten in het veld stond, was bij een duel hard met zijn hoofd op de grond gevallen. Hij is overgebracht naar het Scheper Ziekenhuis in Emmen.

v.v. Sweel wenst Rutger Neef een heel voorspoedig herstel toe.

Foto’s: Gerda Looije

Uitslagen 4e klasse D:

Sweel (zon) – Bargeres   0 – 0

DSC’65 – Dedemsvaart   0 – 3

Pesse – Weerdinge   1 – 2

Valther Boys – IJhorst   1 – 4

Wijster – SVBC   1 – 2

Zwartemeerse Boys – Schoonebeek   3 – 3

Stand rechterrijtje 4e klasse D:

8. KSC   22 – 28

9. Sweel   22 – 28