Sweel (zon) krijgt te weinig tegen Weiteveense Boys

De hoofdmacht van Sweel (zon) heeft het lastige uitduel tegen het laaggeklasseerde Weiteveense Boys met 2-2 gelijkgespeeld. Ook bij rust was de stand in evenwicht: 1-1. De ploeg van Ruud Jalving kreeg vooral op basis van eerste helft te weinig.

Sweel kwam al na zes minuten op voorsprong. Een bekeken voorzet van Road Vrieling werd door Jan Roelof Jansen tot doelpunt gepromoveerd. In diezelfde minuut viel Mark Nijenbanning met een hamstringblessure uit en zijn plaats werd ingenomen door Jonne Reinds.

In het vervolg van de eerste helft liet Sweel een aantal mogelijkheden onbenut om de voorsprong uit te bouwen. Remmert Verbrugge, Jan Roelof Jansen en Martijn Hilbrands hadden mogelijkheden om de marge te verdubbelen, maar het vizier stond niet op scherp. Sweel kreeg vlak voor rust het deksel op de neus: Dennis Rocks liet met een onberispelijk schot doelman Jesper Reuvers kansloos: 1-1.

De tweede helft was meer spannend dan fraai, met een aantal hectische momenten. De beste kans was direct na rust voor Weiteveense Boys, maar Jesper Reuvers redde bekwaam. Sweel herpakte zich goed en Remmert Verbrugge en Jan Roelof Jansen waren een paar keer dreigend, maar paal en lat stonden succes in de weg. Na ruim een uur spelen bracht Remmert Verbrugge de 1-2 op het scorebord. Sweel leek vanaf dat moment door te drukken. Na een overtreding op aanvoerder Verbrugge in het zestienmetergebied kreeg Jan Roelof Jansen vanaf elf meter de ideale mogelijkheid om Sweel naar een veiliger marge te schieten, maar hij miste.

Tien minuten voor tijd bracht Roudy Steffens met een vrije schop in de lage hoek de ploegen weer in evenwicht. In de slotfase kreeg Weiteveense Boys na een licht vergrijp van Jonne Reinds in de ‘zestien’ eveneens een strafschop toegewezen, maar doelman Reuvers wist een doelpunt te voorkomen. Het zou ook teveel van het goede zijn geweest, want Sweel had nog het meest recht op de zege. Het bleef bij 2-2 en daarmee schieten beide teams eigenlijk weinig op.

Uitslagen zondag 4e klasse D

Zwartemeerse Boys – EHS’85 1 – 3