Sweel (zon) deelt punten met Valther Boys (2 – 2) ; Sweel start nacompetitie op 22 mei thuis

De zondaghoofdmacht van Sweel heeft op ’t Alterbarg de punten gedeeld met Valther Boys. Het werd 2-2.

Beide ploegen probeerden er in de laatste competitiewedstrijd het beste van te maken, maar dat wilde niet zo erg vlotten. Zeker niet bij Sweel. De spelers van Sweel wilden de wedstrijd winnen, maar het leek of de passie uit de ploeg was gevloeid. Het was heel veel net niet vanmiddag. Sweel kwam twee keer op voorsprong door Michiel Hofman en Wilfred Kuipers. Beide keren werden de oranje zwarten echter bijgehaald door Valther Boys en de thuisploeg  mocht van geluk spreken dat de gasten uit Valthe op slag van rust niet de derde treffer liet aantekenen.

In de tweede helft veranderde er niet veel aan het spelbeeld. Veel slechte passes en af en toe een glimp van een goede combinatie. Kansjes kreeg Sweel ook: Wilfred Kuipers en Arjan Kalsbeek waren dicht bij een treffer. Aan de andere kant mocht de Sweeler defensie een paar keer de handen dicht knijpen. Eénmaal raakte Valther Boys de binnenkant van de paal, de terugspringende bal kwam gelukkig in de veilige armen van Jesper Reuvers.

Bij Sweel speelde A-junior Mark Nijenbanning een verdienstelijke wedstrijd. En dat gold ook voor de kort voor tijd ingevallen Florian Bobbe, die bijna aan de wieg stond van de 3-2. Die derde treffer kwam er niet. Beide ploegen hadden hun kruit voor rust al verschoten. Sweel kan zich nu voorbereiden op twee wedstrijden tegen Nieuw Roden om een plek in de derde klasse. Een matige generale is vaak een voorbode van nieuw succes…….!

De ploeg van trainer-coach Ruud Jalving speelt tegen 4e klasser Nieuw-Roden, die ploeg verloor vanmiddag het uitduel tegen Bellingwolde met 5-1.

Sweel start komende zondag met een thuiswedstrijd ; aanvang 14.00 uur. Op donderdagavond 26 mei a.s. volgt om 19.00 uur de return in Nieuw-Roden.