Sweel (zon) deelt punten met Schoonebeek : 2-2 (Update)

Sweel (zon) en Schoonebeek hebben zondagmiddag de punten gedeeld. Op ’t Alterbarg werd het 2-2.

Beide ploegen maakten er een spannende wedstrijd van op ’t Alterbarg. Schoonebeek kwam iets beter uit de startblokken, maar wist het overwicht niet te verzilveren. Veel  kansen waren er ook niet voor Sweel. Het eerste wapenfeit kwam op naam van Wilfred Kuipers met een kopbal uit een hoge voorzet van Roald Vrieling. Niet veel later schoot Mart Wubbels aan de andere kant net naast.

Na een kwartiertje kreeg Sweel de wedstrijd onder controle. Met prima combinatie voetbal legde Sweel Schoonebeek haar wil op. Na een prima aanval met Wouter van der Veen en Remmert Verbruggen prikte Wilfred Kuipers de bal in de hoek achter keeper Jan Chiel Lohuis. Sweel creëerde kans op kans, maar was niet bij machte om Schoonebeek definitief op de knieën te krijgen.

Het duurde tot de dertigste minuut voordat de aanhang weer kon juichen . Remmert Verbrugge ondernam een geweldige actie en met een venijnig schot met zijn gouden linker zette hij de 2-0 op het scorebord. Op slag van rust had dezelfde speler ook de drie nul moeten scoren. Die drie nul zou er dan rust wel komen dachten de Sweler.

Maar na rust was het andere koek. Sweel haalde nooit meer het niveau van de eerste helft en Schoonebeek rook bloed. Hoewel de eerste mogelijkheden voor Sweel waren. Eerst een slordige terugspeelbal, even later een forse knal die op de vuisten van Jesper Reuvers uiteen spatte. Johan Bos testte Jesper Reuvers nog eens. Maar in de zestigste minuut ging het fout voor Sweel. Na een geweldige scrimmage kreeg de Sweler defensie de bal niet weg en Jeffrey Berens wist de bal tegen de touwen  te krijgen. Vijf minuten later een geweldige scrimmage voor het doel van Jan Chiel Lohuis die met kunst en vliegwerk en geluk buiten zijn doel hield. Geen doelpunt, wel een blessure voor Arjan Kalsbeek. Met een ziedend schot van ruim dertig meter schoot Jesper Swieters de Sweler voorsprong aan flarden.  2-2. Het werd een spannend slot met kansen over en weer. Zo moest Jan Roelof Jansen een keer de bal van de lijn halen en miste Remmert Verbrugge een paar keer het doel op een haar na.

Het bleef bij een gelijkspel, waarmee beide partijen tevreden mochten zijn. Al voelde het voor vv Sweel als een nederlaag.

Uitslagen 4e klasse D:

Sellingen – EMMS   0 – 8