Sweel (zon) boekt ruime zege op Schoonebeek (Update)

In de onderste regionen van de 4e klasse D heeft de hoofdmacht van Sweel (zon) goede zaken gedaan. Op ’t Alterbarg werd Schoonebeek met 4-1 verslagen.

Eindelijk viel er weer wat te juichen in Zweel. In het begin van de wedstrijd vv Sweel – Schoonebeek zag het daar niet naar uit. De ploeg uit Zweeloo begon aarzelend aan de wedstrijd. En een strijdvaardig Schoonbeek worstelde zich voorbij de Zweelers.

Hoewel de strijd zich aanvankelijk grotendeels op de helft van vv Sweel afspeelde, crëeerden de mannen van Wilbert Arends weinig kansen. Een regen aan vrije trappen zeilde richting keeper Reuvers, maar alle waren een makkelijke prooi van de Sweler defensie. En plotseling kwam vv Sweel na ruim een kwartier op voorsprong. Roelof Jan Jansen mocht op links een corner nemen en die werd in een overvol strafschopgebied met een fraaie boogbal in de bovenhoek gekopt door de sterk spelende Arjan Kalsbeek.

Deze meevaller sterkte vv Sweel. En de ploeg van Ruud Jalving nam langzamerhand het heft in handen. Juist op dit moment kwamen de Schoonebekers langszij. Het meeste gevaar kwam vanaf de linkeraanvallers. In de 35 ste minuut leed Sweel onnodig balverlies in de buurt van het zestienmeter gebied. Een schot in de linker beneden hoek was doelman Jesper Reuvers net te machtig, hoewel hij de bal nog bijna wist te keren. Dit was ook de ruststand: 1 – 1. Na rust eenzelfde wedstrijd beeld. Door beide partijen werd flink gestreden, zonder dat er sprake van een goede wedstrijd was, met een licht voordeel voor Sweel. In de 55 ste minuut hielp de Schoonebeek defensie Sweel in het zadel.

Een mistverstand tussen keeper en centrumverdedigers leverde een intikkertje op voor Arjan Kalsbeek. Hij scoorde zijn tweede treffer van de middag. Een gevoelige tik voor de groen rode mannen die ze niet meer te boven kwamen. Sweel zakte in en Schoonebeek drong wat aan; een ideale situatie voor een counter. En die kwam. Een lange bal vanachteren door Roelof Jan Jansen en een lange sprint van Kylian Hidding bracht de rappe voorhoedespeler oog in oog met de Schoonebeek goalie die geen schijn van kans had: 1-3. In de 75 ste minuut mocht A-junior Richard Speelman debuteren. En hoe. Een run op links was de Schoonebeek defensie te machtig en toen zijn diagonale schuiver tegen de touwen sloeg, was het feest in Zweeloo: 4-1.Wat een geweldige binnenkomer. In je debuutwedstrijd al na 20 seconden een treffer scoren. Dat feestje konden de Schoonebeekers niet meer bederven. Sweel zet de strijd om klassenbehoud volgende week door, in en tegen Ijhorst.

Uitslagen:

Dedemsvaart – SVBC   4 – 1

Sweel (zon) – Schoonebeek    4 – 1

DSC’65 – IJhorst    4 – 0

Pesse – Bargeres   0 – 3

Valther Boys – KSC   2 – 0

Wijster – Zwartemeerse Boys   3 – 0

Witteveense Boys – Weerdinge   0 – 6

Stand in de onderste regionen van de 4e klasse D:

8. SVBC   14 – 21

9. Zwartemeerse Boys   14 – 21