Sweel (zon) wint streekderby van Witteveense Boys (Update)

De hoofdmacht van Sweel (zon) heeft zondagmiddag de streekderby tegen Witteveense Boys met 0-2 gewonnen. Bij rust leidde de ploeg uit Zweeloo met 0-1. Door de zege blijft Sweel in de race om de derde periodetitel.

CSC_8225

(Foto’s Roel Seele / Witteveense Boys’87)

“Het belooft een mooie dag te worden”, stond in het programmablad. En dat werd, vooral voor Sweel. Op een sfeervol sportpark de Roskamp was de ploeg van Ruud Jalving uiteindelijk de bovenliggende partij toen de oranje rook was opgetrokken.

DSC_8147

In het begin was het even aftasten van beide partijen. Witteveen liet zien dat ze over een bewegelijke voorhoede beschikte. In de twaalfde minuut sloeg Sweel toe. Arjan Kalsbeek werd vanaf links aangespeeld en moest nog hard werken om zich vrij te spelen, maar toen dat een maal gelukt was volgende een sublieme knal in de bovenhoek, waarop de Witteveen doelman geen verweer had.

CSC_8216

Wel had Witteveen een antwoord klaar, want en minuut later schoot Sander Voortman buiten bereik van Jesper Reuvers tegen de kruising. Opgelucht haalde Sweel adem.

Beide ploegen probeerden te scoren, maar dat lukt niet voor rust. Beide teams knokten voor wat ze waard waren. Een enkele keer was Witteveense Boys met de wind in de rug dreigend, maar ze konden de Sweeler defensie met een hoofdrol voor Rick Assen, niet verontrusten.

In de tweede helft veroverde Sweel een licht voordeel, maar het bleef toch een beetje billen knijpen met slechts een doelpunt voorsprong. Na een kwartiertje spelen zag de scheidrechter als enig een handsbal van Roald Vrieling.

De vrije trap even buiten het doelgebied werd corner gewerkt die vervolgens geen succes voor Witteveense Boys opleverde. Met name van standaard situaties kwam het gevaar van de groen – witten.

Sweel bleef knokken voor dat tweede doelpunt. En dat leek er een kwartier voor het einde ook te komen. In schitterende dieptepass vanuit het middenveld bereikte Arjan Kalsbeek. Jammer genoeg ging zijn schot net naast.

Even later kreeg Witteveense Boys een vrije trap na een overtreding van Martijn, maar de Sweeler defensie gaf geen krimp. Tien minuten voor het einde deelde Sweel de genade klap uit. Een fraaie dieptepass van Lars Stadman bereikte Kylian Hidding die veel te snel was voor de centrale mensen van Witteveen en alleen op de keeper afstormde. De pas ingevallen spits maakte geen fout en liet Sweel juichen: 0-2.

Even later had hij zich onsterfelijk kunnen maken door opnieuw te scoren, maar dat feestje ging niet door. Het bleef 0-2. En toen was het wel feest op het sportpark in Witteveen. Breed lachend nam de ploeg de felicitaties in ontvangst. Witteveen toonde zich een prima gastheer, de geur van vuurwerk had plaats gemaakt voor de lucht van gebakken hamburgers en ui.

Witteveen 1 - VV Sweel 1 027

Bijschrift foto: De sfeeracties van de beide supportersgroepen onderstrepen de vriendschappelijke band tussen Witteveen en Zweeloo.

Witteveen 1 - VV Sweel 1 019

Uitslagen 4e klasse D:

Dedemsvaart – Zwartemeerse Boys   7 – 1

DSC’65 – Wijster   2 – 1

Pesse – KSC   0 – 2

Weerdinge – Schoonebeek   5 – 0

Witteveense Boys’87 – Sweel (zon)   0 – 2

IJhorst – Bargeres   2- 2

SVBC – Valther Boys   2 – 1

Stand rechterrijtje 4e klasse D:

7. Sweel   23 – 31

8. KSC   23 – 31