Sweel (zon) aan kop na 3-0 zege op DSC’65 (Update)

De hoofdmacht van Sweel (zon) heeft ook de tweede competitiewedstrijd in winst omgezet. Op ’t Alterbarg werd DSC’65 met 3-0 verslagen. Door de zege voert Sweel samen met SVBC de ranglijst aan.

Sweel begon minder voortvarend aan de wedstrijd dan een week geleden tegen Pesse. Het initiatief werd aan DSC ’65 gelaten. Het tempo was niet al te hoog en er werd veelvuldig balverlies geleden. Toch konden de mannen van Hendry Meppelink niet profiteren van het matige Sweel spel.

Toen Wilfred Kuipers in de 14 e minuut iets te veel ruimte kreeg op rechts was het meteen raak. Van dichtbij poeierde hij de bal in de korte hoek: 1-0 . Sweel zette aan en begon wat beter te voetballen.

Op het middenveld kreeg Jan Roelof Jansen wat meer grip op het spel. Na ruim twintig minuten spelen kreeg Jorn Stadman op links de bal. Hij speelde Wilfred Kuipers aan die in plaats van op doel te schieten Kylian Hidding strak aanspeelde. De jeugdige Hidding aarzelde geen seconde en knalde de bal keihard tegen de touwen. Na deze treffer deed Sweel het weer rustiger aan en verviel weer in te veel balverlies. DSC’65 dacht dat er wat te halen viel in Zweeloo, maar dat koekje werd niet gepresenteerd bij de thee. Achterin bij Sweel speelde Lars Stadman als een vorst.

Na rust nam DSC 65 andermaal het heft in handen en het was eigenlijk een mirakel dat de Dalerveners niet scoorden. Een maal werd keeper Reuvers gepasseerd, maar deze treffer werd door de erg laconiek fluitende scheidsrechter afgekeurd wegens buitenspel. Keeper Jesper Reuvers moest zich nog een keer tot het uiterste inspannen door een van richting veranderd schot uit de bovenhoek te tikken. Wat DSC’65 niet lukte kreeg vv Sweel wel klaar. Ruben Looye ontfutselde een kwartier voor tijd de bal aan een DSC verdediger, vervolgens speelde hij Wilfred Kuipers aan die zich elegant vrijspeelde en de DSC goalie vervolgens fraai passeerde.: 3-0 .

Even eerder trof Jan Roelof Jansen nog een keer de paal. Een verdiende overwinning die een tikkeltje hoog uitviel.

Overige uitslagen 4e klasse D:

Schoonebeek – IJhorst   2 -2

Valther Boys – Pesse   2 – 4