Sweel 1 (zon) begint seizoen met 4-2 nederlaag tegen Bargeres

De hoofdmacht van Sweel (zon) heeft zondagmiddag het eerste competitieduel verloren. Op bezoek bij Bargeres werd het 4-2.

Bargeres had het eerste deel van de wedstrijd het beste van het spel. Sweel (zon) kon de Emmenaren aardig bijbenen, maar waren niet in staat om kansen te creëren. Een paar keer ging het maar net goed voor keeper Reuvers en consorten. Maar na een minuut of twintig ging in het fout in de Sweel defensie. Of ging het mis bij de scheidsrechter? Hij zag in het contact van Lars Stadman met een Bargeres aanvaller aanleiding om een strafschop te geven. En die werd benut: 1-0.

V.v. Sweel herstelde zich redelijk van deze tegenslag, maar op slag van rust ging het opnieuw mis en opnieuw speelde de scheidsrechter een negatieve hoofdrol. Een diepe bal kwam bij Michiel Hofman terecht die alleen op de keeper afkon gaan, maar buiten de zestien maakte keeper Melvin de Vroet hands. De scheidsrechter die van heel ver moest komen kende wel een vrije schop toe, maar verzuimde rood te geven. Lars Stadman schoot de bal net over. v.v. Sweel was nog met de gedachten bij het gedoe van de handsbal en verzuimde een Bargeres aanval te ontregelen met gevolg nog een tegendoelpunt op slag van rust.

Na rust probeerde Sweel de schade te herstellen, maar het viel niet mee om gevaarlijk te worden. Bargeres profiteerde wel van geschutter in de Sweel defensie: 3-0
Bij Sweel was Berihu de gevaarlijkste aanvaller. En het was dan ook verdiend dat juist hij de 3-1 scoorde. Even gloorde er hoop in de Zweeler harten, maar die hoop bleek ijdel, want uit de eerste de beste aanval van Bargeres troffen de Emmenaren opnieuw doel: 4-1.
Na een vrije trap sprong de bal voor de voeten van Lars Stadman die de bal hoog tegen de touwen schoot. 4-2. Helemaal spannend werd het toen Kylian Hidding in het strafschopgebied werd gevloerd. Maar helaas wist Lars Stadman de penalty niet te verzilveren.

Al met al een ongelukkige wedstrijd voor Sweel, maar Bargeres maakte terecht de meeste aanspraak op de drie punten. Komende zondag staat de thuiswedstrijd tegen Valthermond op het programma. Het duel op ’t Alterbarg begint om 14.00 uur.

Uitslagen 3e klasse D
Valthermond – Twedo   1 – 2