Sweel zet DVC’59 te kijk met zevenklapper

Sweel had zondagmiddag geen enkele moeite met DVC’59, dat op ’t Alterbarg met liefst 7-0 werd opgerold. Ruben Looije werd met drie treffers tot man of the match gekroond.

De ploeg van Jarno Rotgers voerde de hele wedstrijd de regie en er werden amper kansen weggeven.

Voor Sweel scoorden Ruben Looije (3x), Richard Speelman (2x), Wouter van der Veen en Kris Manting. De mooiste treffer kwam op naam van Wouter van der Veen, die doelman Rob Jeuring met een fenomenaal schot in de kruising volstrekt kansloos liet.

Sweel tankte door de eclatante zevenklapper het nodige vertrouwen in de aanloop naar de belangrijke wedstrijd zondag tegen KSC. De equipe uit Schoonoord verloor in Ommen de topper tegen OVC’21 met 1-0. Sweel is KSC tot op één punt genaderd en heeft bovendien ook nog twee duels tegoed.