Sweel (zat) wint zespuntenduel

In de 4e klasse E won Sweel (zat) de thuiswedstrijd tegen Lycurgus met 5-3.

Het was een zespuntenwedstrijd: bij verlies zou Lycurgus zes punten voorsprong nemen op de ploeg van Ruud Jalving. Dankzij de zege staan Sweel en Lycurgus nu in punten gelijk.

De stad-Groningers kwamen na ruim twintig minuten spelen op 0-1. Jaap Haan redde aanvankelijk nog knap, maar had geen antwoord op de inzet bij de tweede paal.

In de 28e minuut kwam Sweel op gelijke hoogte. Jordy Darneviel leverde een panklare voorzet af op Egbert Vugteveen en liet de keeper kansloos: 1-1. Binnen vier minuten had Sweel de wedstrijd vervolgens in de knip. Egbert Vugteveen zette in de 30e minuut de 2-1 op het scorebord en twee minuten later vergrootte Jordy Darneviel de voorsprong: 3-1.

In de 52e minuut bracht Rick ter Avest de stond op 4-1. Hij profiteerde optimaal van een snel genomen vrije schop en speelde de doelman van de Groningers vervolgens keurig uit.

Na ruim een uur spelen kwam Lycurgus vanaf elf meter terug tot 4-2.  Tom ter Avest zorgde na ruim een uur spelen, uit een mooie voorzet van Jordy Darnevliel, voor een veiliger marge.

Het slotakkoord was voor de Groningers: 5-3.

Foto’s  G.Looije

Foto’s van de wedstrijd.