Sweel (zat) wint topduel tegen Tiendeveen

De hoofdmacht van Sweel (zat) heeft zaterdagmiddag de koppositie in de 5e klasse E verstevigd. Op bezoek bij directe concurrent Tiendeveen, ging de equipe uit Zweeloo met de zege aan de haal: 1-4. Qua veldspel waren beide teams aan elkaar gewaagd, maar Sweel ging simpelweg beter met de kansen om.

In de beginfase kreeg Tiendeveen een aantal mogelijkheden, maar het kostte de thuisploeg veel moeite om openingen te vinden in de defensie van Sweel. De ploeg van trainer-coach Bert Wiebing was effectiever en kwam na ruim een half uur spelen via Lars Sikken aan de leiding. Daarna nam Sweel het initiatief in handen en in de 52e minuut verdubbelde Willy Lubowa de marge naar 0-2. Vlak na de aftrap miste Jeffrey Boxma een ideale mogelijkheid om de spanning terug te brengen, want hij wist Sweel-doelman Jaap Haan niet te verrassen.

In de loop van de tweede helft had Sweel steeds minder te duchten van Tiendeveen. In de 70e minuut viel de beslissing. Middenvelder Jordy Darneviel van Sweel liet doelman Marcel Bouwman met een niet geheel onhoudbaar schot opnieuw vissen: 0-3. In de slotfase scoorde Jurjen Huitema de vierde treffer voor de ongeslagen koploper, waarna Mitchel Prijs voor de statistieken nog de 1-4 maakte.

Door de zege heeft Sweel nu negen punten voorsprong op de nummer 2 Tiendeveen. Komende zaterdag staat het uitduel tegen Wagenborger Boys op het programma.

Uitslagen 5e klasse E:

Veendam 1894 – SETA 5 – 0

Nieuw Balinge – Damacota 3 – 2

Erica’86 – Wagenborger Boys 0 – 0

SV Mussel – VEV 3 – 1

Tiendeveen – Sweel 1 – 4

Wildervank – WVV 2 – 1

Meedhuizen – Twedo 4 – 1.

Stand 5e klasse E per 5 december:

1. Sweel    12 – 36

2. Tiendeveen    12 – 27