Sweel (zat) wint ook vierde wedstrijd met ruime cijfers

De hoofdmacht van Sweel (zat) had er zaterdagmiddag lang voor nodig, maar het won uiteindelijk wel van SC Angelslo. De ruime 1-5 uitzege was geflatteerd, maar wel verdiend.

In de eerste helft dwong de ploeg van trainer-coach Bert Wiebing hoegenaamd niets af en de Emmenaren gingen dan ook met verdiende 1-0 voorsprong aan de thee. Alles leek erop dat Sweel op het eerste puntenverlies getrakteerd zou worden. Al na negen minuten kregen de Emmenaren, na slecht uitverdedigen in de defensie van Sweel, een ideale kans om op voorsprong te komen. Keeper Jaap Haan redde echter bekwaam. Vlak voor rust kwam de thuisploeg dan toch op een verdiende voorsprong: de buitenspelval werd ontlopen en Lhoucine El Asri kon na een voorzet vanaf rechts bij de tweede paal binnentikken en zo de op dat moment verdiende ruststand op het scorebord zetten.

Na ruim een uur spelen gaf Sweel het spreekwoord ‘slecht spelen en toch winnen’ inhoud. In de 63e minuut tikte Willy Lubowa, na een scrimmage voor het doel van de thuisploeg, de gelijkmaker binnen. Drie minuten later zette Robin Sikken de bezoekers uit Zweeloo op voorsprong.

Twintig minuten voor tijd was de doelman van SC Angelslo kansloos op een van richting veranderd schot van Robin Sikken. In de 84e minuut werd een fraaie voorzet van Egbert Vugteveen door Bert-Jan Volders achter de doelman van de Emmenaren gekopt. Na knap voorbereidend werk van Robin Sikken en Egbert Vugteveen zorgde Willy Lubowa in de slotfase voor de 1-5. Zo klaarde Sweel de klus op sportpark Meerdijk Noord uiteindelijk toch nog vrij gemakkelijk en dat terwijl de equipe uit Zweeloo in het eerste bedrijf nog de overtuiging en vooral daadkracht leek te missen.

Het gepromoveerde Sweel is dankzij deze vierde achtereenvolgende zege samen met Bruchterveld en FDS koploper in de 4e klasse D. Komende zaterdag staat op ’t Alterbarg de topper tegen Bruchterveld op het programma. Aanvang: 14.30 uur.

Uitslagen 4e klasse D:

Bruchterveld – SVV’56   2 – 1