Sweel (zat) wint ook tweede wedstrijd (Update)

In de 4e klasse D heeft de hoofdmacht van Sweel (zat) zaterdagmiddag ook de tweede competitiewedstrijd van het seizoen in winst omgezet. De promovendus uit Zweeloo versloeg op ‘t Alterbarg SVV’56 uit Sibculo met 4-1, vooral dankzij Lars Sikken. De beloftevolle aanvaller was met twee puntgave treffers opnieuw belangrijk voor de ploeg van trainer-coach Bert Wiebing.

Sweel kwam al na twee minuten op voorsprong door een doelpunt van Lars Sikken. Aan de goal ging fraai voorbereidend werk van zijn broer Robin vooraf. Na een verdedigingsfout kwamen de bezoekers uit Sibculo, de nummer tien van vorig seizoen, in de negende minuut langszij.

In het vervolg van de eerste helft bleef Sweel de betere ploeg en kwam in de 37e minuut op een verdiende 2-1 voorsprong. Jurjen Huitema liet zijn klasse zien en met een schitterende actie bood hij Bertin Kiers een bijna niet te missen kans: 2-1.

Na ruim een uur spelen kwam Sweel via een benutte penalty van Robin Sikken op 3-1. SVV’56 kwam nog wel een paar keer gevaarlijk voor het doel van Jaap Haan, maar de defensie van Sweel bleek goed opgewassen tegen de fysiek sterke gasten uit Overijssel.

Aan de andere kant zorgde de fris combinerende aanvalslinie, met Lars Sikken en Willy Lubowa in de hoofdrol, voor meer gevaar. In de slotfase kwam de 4-1 ook tot stand na een vloeiende combinatie van het tweetal. Sikken kapte in de zestienmeter behendig naar binnen en schoot de bal onhoudbaar achter de doelman van SVV’56.

Komende zaterdag speelt Sweel (zat) het thuisduel tegen NWVV.

Uitslagen 4e klasse D:

Bruchterveld  – SCN   4 – 3