Sweel (zat) verwerkt winterstop slecht

De herstart van de voetbalcompetitie is de hoofdmacht van Sweel (zat) slecht bekomen. De ploeg van trainer-coach Bert Wiebing verloor zaterdagmiddag op eigen veld na een 0-0 ruststand met 1-2 van Sc. Angelslo.

Door het verlies heeft de equipe uit Zweeloo voorlopig de aansluiting met de koploper FDS verloren. De nederlaag tegen de Emmenaren, nummer 10 op de ranglijst van de 4e klasse D, had Sweel vooral aan zichzelf te wijten. Bovendien trof de thuisploeg het niet dat Angelslo-doelman Patrick Winters in bloedvorm stak. Hij hield Sweel bij zeker drie levensgrote kansen van scoren af.

Aan de andere kant beperkten de bezoekers zich in de eerste helft qua mogelijkheden tot wat vrije trappen op de rand van de zestienmeter, maar doelman Thomas Kamman reageerde steeds alert. De beide ploegen gingen met 0-0 aan de thee.

De Emmenaren namen in de tweede helft steeds meer initiatief, maar kwamen in de 50e minuut nog wel op een 1-0 achterstand. Willy Lubowa wist op het randje van buitenspel de openingstreffer te scoren. Amper tien minuten later stond het al weer gelijk. Doelman Kamman had geen antwoord op een prachtig schot van Danny Oosterdijk.

In het vervolg bracht Sweel zichzelf steeds meer in de problemen en liep het vooral tegen zichzelf te voetballen. De manschappen van Wiebing speelden onsamenhangend en legden te weinig energie in het spel. Daar kreeg het in de slotfase de rekening voor gepresenteerd. Rick Zondag zag zijn vrije trap in één keer achter doelman Kamman verdwijnen: 1-2.

Sweel heeft komend weekend geen competitieverplichtingen. Op zaterdag 4 maart a.s. staat in Nieuw-Weedinge het uitduel tegen NWVV op het programma.

Uitslagen 4e klasse D :

Sweel (zat) – Sc Angelslo   1 – 2