Sweel (zat) verliest van Borger : 2 – 5

Het duel tussen Sweel (zat) en Borger eindigde dinsdagvond in een 2-5 zege voor de bezoekers. De uitslag was geflatteerd, want met name in de tweede helft liet Sweel een paar 100% kansen onbenut.

De ploeg van Ruud Jalving keek al na tien minuten tegen een 0-2 achterstand aan, maar op basis van het vertoonde spel verdiende Sweel meer. De thuisploeg was nog voor rust dichtbij de aansluitingstreffer, maar de lat stond succes in de weg.

In de 55e minuut kwam Borger op 0-3, maar twintig minuten voor tijd bracht Mohammed de spanning terug in de wedstrijd. Met een bal in de korte hoek verraste hij doelman Edwin Haandrikman : 1-3.

In de 80e minuut kwam Borger vanaf elf meter op 1-4 en was de wedstrijd beslist. Een minuut later deed Sweel nog wel iets terug: uit een mooie voorzet van Tom ter Avest scoorde Jordy Darneviel de 2-4.

Het slotakkoord was voor Borger. Met een ziedend schot van de zestienmeterlijn werd doelman Jaap Haan kansloos gelaten: 2-5.