Sweel (zat) verliest tumultueus duel van Tiendeveen

In een tumultueus duel heeft Sweel (zat) het uitduel tegen Tiendeveen zaterdagmiddag met 3-2 verloren. Bij rust was de stand 1-1.

Het duel werd ontsierd door een aantal harde overtredingen. Scheidsrechter Ter Bork uit Ruinen voelde zich genoodzaakt de wedstrijd drie minuten voor het eindsignaal tijdelijk te staken. Het duel werd na een kort oponthoud weer hervat.

In de tiende minuut kwam Tiendeveen op een 1-0 voorsprong. De thuisploeg speelde op het randje en had het vooral gemunt op de rappe Willy Lubowa. die herhaaldelijk op onbesuisde wijze werd aangevallen.

Na een kwartier spelen zette Rick ter Avest vanuit een counter de 1-1 op scorebord. In deze fase was Sweel de bovenliggende partij en kreeg het ook een aantal mogelijkheden om op voorsprong te komen. Tiendeveen bleef in de omschakeling gevaarlijk, maar grossierde ook in stevige overtredingen.

In de tweede helft kwam Tiendeveen sterker uit de kleedkamer en dat resulteerde na ruim een uur spelen in de 2-1. Amper een minuut later stond het al 3-1.

Met nog een kwartier te spelen zorgde Lars Prinsen met een schot in de korte hoek voor de aansluitingstreffer: 3-2. In de slotfase sloeg de vlam in de pan. Na duw- en trekwerk van beide kanten legde scheidsrechter Ter Bork de wedstrijd stil. In alle tumult kreeg Willy Lubowa de rode kaart en werd tegelijkertijd een speler van Tiendeveen na twee keer geel van het veld gezonden.  De wedstrijd werd kort daarna hervat, maar Sweel kon geen potten meer breken.