Sweel (zat) verliest nipt van kersverse kampioen FDS

De hoofdmacht van Sweel (zat) heeft zaterdagmiddag het kampioensfeest van FDS niet kunnen verstoren. De ploeg van Bert Wiebing verloor in Havelterberg nipt met 2-1.

Sweel deed de overwinning niet cadeau. De bezoekers kwamen door een doelpunt van Robin Sikken zelfs op voorsprong. FDS wist de schade binnen tien minuten te herstellen. Tom Lukas zorgde voor de 1-1. Eenmaal op gelijke hoogte nam FDS steeds meer het initiatief. Bij de thuisploeg, dat voldoende had aan een puntje, ebde de spanning wat weg. Tot de rust bleven de partijen in evenwciht.

In de tweede helft was FDS de bovenliggende partij, maar kon dat aanvankelijk niet in doelpunten uitdrukken. Patrick Hasebos werd uiteindelijk matchwinnaar. Voor FDS is het de tweede achtereenvolgende promotie. Vorig seizoen wist de ploeg via de nacompetitie promotie af te dwingen.

Sweel, winnaar van de 1e periodetitel. kan zich nu gaan opmaken voor promotiewedstrijden. De formatie uit Zweeloo speelt op zaterdag 20 mei eerst thuis en op dinsdag 23 mei staat de return op het programma. Meest waarschijnlijk tegenstander is het Friese Trynwalden.

Uitslagen 4e klasse D:

Bruchterveld – Sc Angelslo   13 – 1

Hoogeveen – NKVV   7 – 0

SCN – SVBO   6 – 1

FDS – Sweel   2- 1

DKB – Avereest   2 – 5

Stand 4e klasse D:

1. FDS   22 – 53 (kampioen)
  2. Hoogeveen  22 – 50 (nacompetitie)
  3. SCN   22 – 42
  4. Bruchterveld   22 – 42
  5. Avereest   22 – 40