Sweel (zat) verliest diep in blessuretijd van CSVC

De hoofdmacht van Sweel (zat) heeft zaterdagmiddag het uitduel tegen CSVC met 1-0 verloren. Op sportpark Klinkenvlier hield de ploeg van Ruud Jalving tot diep in blessuretijd stand en werd het voor CSVC een ware crime om tot de winnende treffer te komen.

Sweel speelde een goede wedstrijd na de belangrijke avond waar er gekozen werd voor weekendvoetbal. De equipe uit Zweeloo stond als team te spelen en ging de rust in met 0-0. Een beter spelend CSVC kwam in de eerste helft niet tot grootse kansen.

In Zweeloo werden het uiteindelijk nog drie treffers, maar in Coevorden besliste een doelpunt in de 95e  minuut de wedstrijd. Beide teams speelden een slecht eerste kwartier. Hoewel het thuispubliek verwachte dat CSVC het heft in handen zou nemen kwam daar in het vervolg van de eerste helft niets van terecht. Sterker nog, de beste kans in de hele eerste helft was voor de gasten uit Zweeloo. Een uitstekende voorzet vanaf rechts werd echter naast gekopt door Rick ter Avest. Aan de kant van CSVC viel geen noemenswaardige kans te bespeuren.

Na rust nam CSVC wel het initiatief en had Sweel het moeilijk zodat de voorsprong slechts een kwestie van tijd leek. Het aanvalsspel van de ploeg van Eric Prins miste echter continu de nodige rust dan wel slimheid om de bal achter Sweel doelman Jaap Haan te deponeren.

Diverse hachelijke situaties speelden zich af voor het doel van Sweel, maar er was altijd wel een verdediger en anders wel de doelman Haan die nog een voet of een hand achter de bal kreeg.

Sweel kwam er allengs de wedstrijd vorderde helemaal niet meer uit, maar leek wel een punt aan het duel over te houden. In de slotminuut kwam echter toch nog de winst voor CSVC. Bram Maes bracht, na een goede actie over rechts, de bal voor en hoewel deze in eerste instantie nog weggewerkt leek te worden door de Sweeler defensie wist Dylan Huizing in de 95e minuut (!) de bal bij de tweede paal toch nog in te tikken: 1-0.

Een ongelukkige 1-0 nederlaag was uiteindelijk wat restte voor v.v. Sweel in een duel dat ver onder de maat was. Door het verlies blijft Sweel twaalfde. Dinsdagavond staat op ’t Alterbarg het inhaalduel tegen Borger op het programma.

Uitslagen zaterdag 4e klasse E:

Elim – Borger 6 – 1

Tiendeveen – HS’88 0 – 1