Sweel (zat) verliest met 2-0 van subtopper SVBO

De hoofdmacht van Sweel (zat) heeft het uitduel tegen subtopper SVBO met 2-0 verloren. Bij rust was er nog niet gescoord.

Het was een rommelige wedstrijd waar de ploeg uit Barger-Oosterveld verdiend met de zege aan de haal ging. SVBO kreeg in de 19e minuut vanuit een corner de ideale kans om de score te openen, maar doelman Jaap Haan tikte de kopbal over de deklat.  Vvoor rust werd Sweel een zuivere penalty onthouden toen Willy Lubowa naar de grond werd gewerkt, maar scheidsrechter Wieringa zag er niets in.

Doelrijpe kansen

Na rust bleef SVBO de beter voetballende ploeg en kreeg het ook een aantal doelrijpe kansen. In de 57e minuut moest doelman Jaap Haan geblesseerd het speelveld verlaten. Na een oponthoud van bijna tien minuten nam Jeroen Seubers de plaats onder de lat in.

Na een uur spelen kwam de thuisploeg door een doelpunt van Bram Goeree op 1-0. Sweel bleef het vooral via de counter wel proberen, maar het leverde geen gevaar op. De ploeg van Bert Wiebing kreeg het deksel twee minuten voor tijd op de neus, toen SVBO via Nick Klingenberg de marge verdubbelde: 2-0.

Sweel staat in de 4e klasse E op een elfde plaats met vier punten uit zeven gespeelde duels. Komende zaterdag staat het thuisduel tegen het stad-Groninger Amicitia VMC op het programma. Het duel op ’t Alterbarg begint om 14.30 uur.