Sweel (zat) steviger aan kop in 5e klasse E (update)

Bron: Coevorden HuisAanHuis

In de 5e klasse E heeft koploper v.v. Sweel (zat) zaterdagmiddag in eigen huis een verdiende zege geboekt op naaste belager Veendam 1894. De ploeg van trainer-coach Bert Wiebing won met 2-0. Sweel, dat door blessures en schorsingen een viertal basisspelers moest missen, had tijdens de eerste 45 minuten een duidelijk overwicht.

De thuisploeg kwam na zes minuten al op voorsprong. René Lanting onderschepte de bal op het middenveld en na een combinatie met Bertin Kiers werd Lars Sikken vrijgespeeld. De getalenteerde aanvaller schoof de bal op bekeken wijze in het doel: 1-0. Even daarvoor had doelman Michel Lanjouw met een puike redding een inzet van Veendam 1894 onschadelijk gemaakt. In de 24e minuut mikte Jordi Darneviel de bal op het hoofd van Willy Lubowa, die zijn inzet achter de doelman zag belanden. De treffer werd echter wegens buitenspel geannuleerd.

De gasten uit Oost-Groningen moesten het voor rust doen met een paar kansjes, maar konden niet echt een vuist maken. Sweel was de baas, was voorin voortdurend dreigend. In de 34e minuut kreeg Bertin Kiers, na een loepzuivere voorzet van Jurjen Huitema, een grote mogelijkheid om de marge te verdubbelen. De kopbal van Kiers scheerde echter rakelings over het doel.

In de tweede helft voerde Veendam de druk op, maar het verweer was te mager om Sweel echt in verlegenheid te brengen. De verdediging van de equipe uit Zweeloo stond als een huis; met name keeper Michel Lanjouw, Henri Popken en Ron Holscher speelden een uitstekende wedstrijd.

Veendam nam gaandeweg meer risico en dat brak de ploeg op. Willy Lubowa profiteerde optimaal van een verkeerde terugspeelbal: 2-0. De bezoekers waren niet meer bij machte om het de koploper ook maar nog enigszins lastig te maken. Komende zaterdag gaat Sweel op bezoek bij Erica`86. Het duel begint om 14.00 uur

Uitslagen 5e klasse E:

Wagenborger Boys – Nieuw Balinge 4 – 3