Sweel (zat) proeft eindelijk weer het zoet van de overwinning

Een zoete overwinning na veel hobbels. Zo mag de eclatante 1-7 overwinning van Sweel (zat) op rode lantaarndrager NWVV wel worden gekwalificeerd.

De ploeg van trainer-coach Ruud Jalving maakte zaterdagmiddag in de degradatiekraker in de 4e klasse E gehakt van de gehavende formatie uit Nieuw-Weerdinge. Rick ter Avest was met vijf treffers de grote man aan de zijde van v.v. Sweel.

Al na twee minuten scoorde Mohammed Kourkosh vanuit de corner met het hoofd de 0-1. NWVV kwam via Mark Kok in de 14e minuut nog wel terug tot 1-1, maar dat was feitelijk ook een van de weinige wapenfeiten van de thuisploeg. Na een kwartier spelen pegelde Egbert Vugteveen de bal in de winkelhaak van het doel, maar scheidsrechter Geert Nijboer zag er tot ontzetting van alles en iedereen van Sweel geen goal in.

Pal voor rust kwam er dan toch gerechtigheid. Na een prachtige pass van Tom ter Avest scoorde broer Rick de 1-2. Dat was ook de ruststand.

In de tweede helft werd NWVV door Sweel overlopen. Amper drie minuten na de theepauze stond Ron Hölscher aan de basis van de 1-3. Hij bracht Mohammed Mohammed Kourkosh vanaf de rechterflank in stelling, Diens voorzet werd in eerste instantie nog gepareerd door doelman Rick Kloppenburg, maar Rick ter Avest reageerde alert: 1-3. Twee minuten later was Mohammed opnieuw op stoom en Egbert Vugteveen scoorde met het hoofd de 1-4.

In de 65e minuut bracht Rick ter Avest vanaf elf meter de stand op 1-5. Diezelfde Ter Avest verschalkte tien minuten voor tijd met een listig balletje de NWVV-doelman:1-6. Ook het slotakkoord was voor Rick ter Avest. Uit een mooie voorzet van Jordy Darneviel tekende hij voor de 1-7 eindstand.

Door de zege neemt Sweel afstand van de laatste plaats en heeft nu vier punten voorsprong op NWVV. De formatie uit Nieuw-Weerdinge staat met vier punten uit twintig wedstrijden op de laatste plaats.

Donderdagmiddag staat op ’t Alterbarg het zespuntenduel tegen Lycurgus op het programma. De stad-Groningers hebben drie punten meer dan Sweel.