Sweel (zat) op doelsaldo uit KNVB-bekertoernooi gewipt

Ondanks de 1-2 overwinning op HS’88 is het Sweel (zat) niet gelukt om zich te plaatsen voor de 1e knock-out ronde van het noordelijk districtsbekertoernooi.

Op sportpark De Kalkwijck zagen de toeschouwers een matige eerste helft. Eén van de weinige hoogtepunten was een fraai doelpunt van Bert Jan Volders, maar deze werd door de arbiter geannuleerd. Zo gingen de beide teams met 0-0 aan de thee.

Na rust ging het beduidend beter en was Sweel ook de bovenliggende partij. De equipe uit Zweeloo kwam door Willy op een 0-1 voorsprong, maar de thuisploeg uit Hoogezand vocht zich daarna terug in de wedstrijd (1-1). Toen Sweel (zat) het tempo opvoerde moest HS’88 toch nog capituleren: Lars Sikken bracht de bezoekers met een schitterende treffer op de verdiende 1-2 voorsprong. Dat was tevens de eindstand.

Door de 0-16 zege van Veenhuizen op Groninger Boys gaat de ploeg uit Noord-Drenthe op basis van een beter doelsaldo verder in het bekertoernooi.

Uitslagen:

HS’88 – Sweel (zat) 1 – 2

Groninger Boys – Veenhuizen 0 – 16

Eindstand:

1. Veenhuizen    3 – 7 ( 21 – 2)

2. Sweel (zat)    3 – 7 ( 13 – 5 )

3. HS’88    3 – 3 ( 4 – 7 )

4. Groninger Boys    3 – 0 ( 4 – 28 )