Sweel (zat) onderuit bij Helpman

De hoofdmacht van Sweel heeft zaterdag een vrij kansloze nederlaag geleden bij Helpman. De ploeg uit Haren was op De Esserberg met 3-1 te sterk. Bij rust was de stand 1-0.

Behoudens een aantal mogelijkheden in het eerste kwartier werd Sweel nauwelijks nog gevaarlijk voor rust. De kansjes mochten geen naam hebben in vergelijking met de mogelijkheden die Helpman naderhand kreeg. De Groningers namen steeds meer het initiatief in handen. In de 17e minuut kreeg het al een dot van een kans. Een vrije trap werd in eerste instantie uit de doelmond weggewerkt, maar in de rebound werd voor leeg doel gemist. Helpman bleef echter druk zetten en dat resulteerde uiteindelijk in de verdiende 1-0 voorsprong.

Sweel kwam nog een keer goed door, maar Jones kon oog-in-oog met de doelman van Helpman niet tot scoren komen. In de omschakeling kwam Helpman in de 25e minuut uit een fraai afstandsschot op 2-0. De ploeg van Bert Wiebing mocht vervolgens van geluk spreken dat het voor rust niet op een grote achterstand werd gezet, want Helpman was heer en meester.

In de tweede helft kon Sweel niet meer aanklampen en kwam het in de 70e minuut op 3-0. Een bal werd vanaf de rand van zestienmetergebied over doelman Jaap Haan geschoten. Rick ter Avest bracht de stand nog wel terug tot 3-1, maar spannend werd het niet meer.

‘We hebben geen enkel moment recht op de punten gehad’, was het duidelijke commentaar van teamleider Remko Koopman.

UITSLAGEN 4e KLASSE E:

Helpman – Sweel 3 – 1