Sweel (zat) nipt langs SETA (Update)

De hoofdmacht van Sweel (zat) heeft het uitduel tegen SETA nipt gewonnen. De ploeg van Bert Wiebing zegevierde met 1-2.

Zaterdag stond alweer de vierde wedstrijd voor de hoofdmacht van vv Sweel (zat) op het programma, deze keer mochten de mannen van Wiebing afreizen naar SETA in Musselkanaal. Wiebing moest het deze middag zonder Ron Holscher, Bert Jan Volders (geblesseerd), Jeroen Seubers, Willy Lubowa (afwezig) doen.

Vooraf wist Sweel dat het geen makkelijke middag zou worden tegen het fysiek sterke SETA dat met een bijna compleet nieuw elftal en oud-Sweel trainer Wilbert Arends aan de competitie begon.

Vanaf het begin was ook meteen te zien dat SETA niet van plan was Sweel in het zadel te helpen. Elke tweede bal werd door SETA gewonnen en Sweel zette er te weinig tegen over. Daardoor kreeg SETA een paar prima mogelijkheden met goede voorzetten van de rechterkant, gelukkig voor Sweel hadden de spitsen van SETA het vizier nog niet op scherp staan. Na 20 minuten begon Sweel ook eindelijk aan de wedstijd. Dit leverde ook een paar mogelijkheden op maar Sweel had hetzelfde probleem als SETA. Wat dan ook resulteerde in een slechte eerste helft met geen doelpunten.

In de tweede helft kwam er een heel ander Sweel uit de kleedkamer. Met een paar goede aanvallen over de rechterkant werd Sweel een paar keer gevaarlijk voor de goal van SETA. Maar toch had Sweel het erg moeilijk met SETA en dat bleek wel toen SETA met een snelle counter op een 1-0 voorsprong kwam. Door dit doelpunt werd Sweel pas echt wakker. Want niet veel later scoorde Jurjen Huitema de 1-1 na een goed genomen vrije bal van René Lanting. SETA kwam er in de tweede helft nog een paar keer goed door maar werd niet meer gevaarlijk voor de goal van keeper Haan. Met een goed spelende Huitema en Darneviel kwam Sweel er een paar keer goed uit en dit leverde goede kansen op alleen wou de bal er nog niet in.

Sweel nam het heft in handen en werd de betere van het veld, en dit werd dan ook uitgebuit. Want na een goed genomen corner van Sikken kon Bertin Kiers de bal binnen tikken 1-2. SETA probeerde met man en macht nog wel de gelijkmaker te maken maar kwam er niet meer door. Sweel had nog wel de 3-1 moeten maken, alleen verzaakten Vugteveen en Sikken om de goede voorzetten van Huitema te verzilveren.

Een lastige wedstrijd werd gewonnen door Sweel en zo kan Wiebing terugkijken op een prima start van de competitie. Komende zaterdag speelt Sweel thuis om 14:30 uur tegen het lastige Damacota. Tot dan!