Sweel (zat) niet opgewassen tegen CSVC

De hoofdmacht van Sweel (zat) blijft in de hoek zitten waar de klappen vallen. Ook in de eerste competitiewedstrijd na de winterstop bleef de ploeg van Bert Wiebing met lege handen en verloor het in een pover duel kansloos met 0-3 van CSVC. Beide teams hadden nogal te kampen met blessures.

In aanvallend opzicht kwam de thuisploeg er totaal niet aan te pas. Het nog puntloos onderaan staande NWVV leek nog ver weg voor Sweel, maar door de verrassende uitzege op Helpman (0-1) is die club ineens akelig dichtbij. Komende zaterdag is Sweel te gast bij NWVV en zal het anders voor de dag moeten komen dan tegen CSVC.

Hoewel CSVC duidelijk de betere was waren de Coevordenaren ook niet bepaald slagvaardig in aanvallend opzicht. De ruimte was er wel en er werden ook wel wat mogelijkheden bij elkaar gevoetbald, maar men deed er niets mee. Halverwege de eerste helft kwam CSVC op voorsprong door een wel erg makkelijk gegeven strafschop door scheidsrechter Reinders uit Ruinen. Wesley Schutten scoorde beheerst waarmee de 0-1 op het scorebord kwam.

Na rust was CSVC sterker, maar de bezoekers gingen veel te slordig met de geboden kansen om. In de zeventigste minuut lukte het Dion Jongbloed om invaller-doelman doelman Sander de Groot te passeren. Aan het spelbeeld veranderde vervolgens niets. CSVC wist er via Wesley Schutten nog een derde treffer in te frommelen terwijl Sweel, ook in de slotfase, niet bij machte was iets terug te doen. De wedstrijd werd dan ook met een 0-3 zege voor CSVC afgesloten.

Sweel moet alle zeilen bijzetten om nog niet dieper in de problemen te komen. Zaterdag wacht in Nieuw-Weerdinge het cruciale duel tegen NWVV. Het verschil tussen beide teams is slechts 1 punt.

Uitslagen zaterdag vierde klasse E

Borger – Elim 1 – 2