Sweel (zat) lijdt kansloze 0-4 nederlaag tegen Amicitia VMC

Sweel heeft ook thuis tegen Amicitia VMC geen einde kunnen maken aan de reeks zonder overwinningen. De stad-Groningers drukten de formatie uit Zweeloo zaterdagmiddag dieper in de problemen door op ’t Alterbarg in Zweeloo ruim te winnen: 0-4.

Eén van de weinige lichtpuntjes bij de formatie uit Zweeloo was nota bene good-old René Aasman. Hij verving de geblesseerde Jaap Haan. Ondanks de nederlaag en de vier tegengoals maakte de routinier een uitstekende indruk. Zijn ploeggenoten lieten Aasman echter volledig in de steek.

Op het eigen veld speelde de equipe van Bert Wiebing een teleurstellende wedstrijd en creëerde het veel te weinig. Al binnen een kwartier kwam Sweel op een 0-1 achterstand. De thuisploeg leed op het middenveld slordig balverlies en René Aasman was kansloos op een inzet van de stad-Groningers. Die klap kwam Sweel niet meer te boven.

Na een half uur bracht Aasman in eerste instantie nog knap redding, maar een fractie verdubbelde Amicitia VMC de marge. Na een goede aanval over de rechterflank werd de bal bij de tweede paal vrijwel ongehinderd binnengeschoten. Vlak voor rust had Jurjen Huitema nog de kans op de aansluitingstreffer, maar de bal rolde langs het doel van de bezoekers.

In de tweede helft was het aan René Aasman te danken dat score binnen de perken bleef. In de 70e minuut was hij echter kansloos op een vloeiende combinatie van de Groningers: 0-3.  In de slotfase werd met een schitterende volley vanuit het zestienmetergebied de 0-4 op het scorebord gezet.

Teamleider Remko Koopman reageerde behoorlijk teleurgesteld op de zesde nederlaag van het seizoen. Hij constateerde dat zijn ploeg zaterdagmiddag door een ondergrens was gezakt. ‘We speelden echt slecht en maakten geen enkele aanspraak op de overwinning. De enige uitblinker was doelman René Aasman. Hij behoedde ons voor een grotere nederlaag.’

De laatste zege van Sweel blijft dateren van 24 september, thuis tegen NWVV (7-1). Uit de daaropvolgende zeven wedstrijden pakte de ploeg slechts een puntje.

Komende zaterdag staat het uitduel tegen koploper Achilles 1894 op het programma. Het duel in Assen begint om 15.00 uur.

Uitslagen zaterdag Vierde klasse E :

Borger – FC Zuidlarenafg

Sweel – Amicitia VMC 0 – 4