Sweel (zat) kan zich opmaken voor kampioenschap

Door de 0-1 zege op Veendam 1894 kan de hoofdmacht van Sweel (zat) zich gaan opmaken voor het kampioensfeest. Bij winst op Erica’86 kan zaterdag op ’t Alterbarg de titel in de 5e klasse E worden veiliggesteld. Daarmee kan Sweel zich zal eerste kampioen van district Noord laten huldigen. Het was voor de ploeg van Bert Wiebing al weer de negentiende achtereenvolgende seizoenszege.

****

In een bij vlagen harde wedstrijd heeft Sweel met moeite het fel spelend Veendam 1894 van zich af weten te schudden. In de zesde minuut maakte René Lanting, na een panklare voorzet van Jurjen Huitema, de 0-1. De Meppenaar mag zich onderhand kronen tot de Koning van de Assists.

Op De Langeleegte kreeg de thuisploeg in het verloop van de eerste helft wel een aantal kansen, maar doelman Jaap Haan liet zich niet verrassen. Vlak voor rust had Vincent Kok vanaf de strafschopstip nog een ideale mogelijkheid om de marge te verdubbelen, maar oog in oog met de doelman van Veendam 1894 kwam hij niet tot scoren.

In de tweede helft werd de partij grotendeels op het middenveld uitgevochten. Veendam 1894 bleek echter niet bij machte om de verdediging van Sweel nog in verlegenheid te brengen. Aan de andere kant werden kansen van Lars Sikken, Bertin Kiers en Willy Lubowa niet in doelpunten omgezet, maar Sweel bleef niettemin fier overeind: 0-1.