Sweel (zat) kan Elim niet verrassen

De hoofdmacht van Sweel (zat) heeft zaterdagmiddag op ’t Alterbarg kampioenskandidaat Elim niet kunnen verrassen. De ploeg van Ruud Jalving ging met 0-2 onderuit. Deze stand stond al na een kwartier op het scorebord.

Elim beloonde zichzelf vroeg in de eerste helft met de voorsprong. In de 13e minuut scoorde Herman Klomp de openingstreffer en twee minuten later verdubbelde Jarno Prijs de marge naar 0-2.

Daarna slaagde Sweel er redelijk in om gelijke tred te houden met de kampioenskandidaat, maar het leverde geen treffers op. De dreiging van de Elimieten was in de eerste helft wel voortdurend het grootst. In de 31e minuut kreeg de ploeg van Jan-Otto Benjamins vanaf elf meter, na hands, de gelegenheid om de score op te voeren. Doelman Jaap Haan stak daar met een prima redding een stokje voor.

Sweel werkte hard en bood Elimieten goed partij. Tom ter Avest kreeg vlak voor rust nog een mogelijkheid om de spanning terug te brengen, maar zijn kopbal werd door doelman Alex Padding gepareerd.

Tweede helft

Ook in de tweede helft bleef Sweel redelijk eenvoudig overeind en met iets meer fortuin had de thuisploeg dat ook in goals kunnen omzetten. Rick ter Avest verschalkte in de 56e minuut doelman Padding. De goal vond echter geen genade in de ogen van arbiter Jan Bijkerk , die buitenspel had geconstateerd.

Sweel kroop niet in zijn schulp en tien minuten voor tijd was Egbert Vugteveen, na schitterend voorbereidend werk van Lars Prinsen, dichtbij de 1-2 . Aan de andere kant had Elim nog kans op  0-3, maar Wietse Vugteveen voorkwam dat ten koste van een hoekshop. Het bleef uiteindelijk bij 0-2.

Elim kan komende zaterdag in huis tegen Helpman de titel in de 4e klasse E veiliggstellen. Sweel gaat op bezoek bij Lycurgus. Beide ploegen kunnen zich opmaken voor de nacompetitie.

Uitslagen Zaterdag 4e klasse E

Borger – Lycurgus 2 – 1