Sweel (zat) en NWVV delen de punten : 1-1

In de 4e klasse D hebben Sweel (zat) en NWVV in een matige wedstrijd de punten gedeeld  Op het slecht bespeelbaar hoofdveld in Nieuw-Weerdinge werd het na een 1-0 ruststand uiteindelijk 1-1.

Sweel had nog het meest moeite met de belabberde veldomstandigheden, terwijl NWVV zich in het eerste bedrijf goed staande wist te houden. Na een halfuur spelen profiteerde Jasper Jansen van een fout in de verdediging van Sweel en zette de thuisploeg op een 1-0 voorsprong.

In het tweede helft, waarin Bert Jan Volders de plaats innam van Egbert Vugteveen, herpakte Sweel zich en nam direct het initiatief in handen. Bertin Kiers zorgde in de 48e minuut vanuit een corner met een kopbal voor de 1-1.

Sweel (zat) drong steeds meer aan en kreeg ook kansen om op voorsprong te komen. Tom ter Avest zag in de 75e minuut zijn treffer wegens buitenspel worden afgekeurd. In de slotfase leek Sweel alsnog loon naar werken te krijgen, maar deze treffer van Bert-Jan Volders werd onterecht vanwege buitenspel geannuleerd. Even daarvoor maakte Ter Avest plaats voor wisselspeler Jan Roelof Mulder.

Teamleider Remko Koopman vond dat zijn ploeg op basis van de tweede helft recht had op drie punten. ‘Wij speelden toen sterk, hadden meer verdiend. Helaas zat het er vandaag niet in. Komende zaterdag nieuwe ronde, nieuwe kansen.’ Sweel speelt dan de uitwedstrijd tegen SVBO.

Uitslagen 4e klasse D

Bruchterveld – FDS   0 – 2