Sweel (zat) en FC Zuidlaren delen de punten

In de vijfde speelronde van de 4e klasse E hebben Sweel (zat) en FC Zuidlaren zaterdagmiddag de punten gedeeld. Op sportpark ‘Alterbarg werd het na een 0-0 ruststand 1-1. Gezien de kansenverhouding was dat een terechte uitslag.

De bezoekers uit Zuidlaren, nummer zes op de ranglijst, waren in de 20e minuut dichtbij de openingstreffer, maar doelman Jaap Haan kon het gevaar tijdig keren.

Vlak na rust kwam Sweel door Egbert Vugteveen op 1-0. Hij zette zelf met een mooie actie een aanval op, kreeg assistentie van Lars Prinsen en Willy Lubowa en liet vervolgens in de rebound stand-in doelman Bas Miedema van FC Zuidlaren kansloos.

Een fractie later had Rick ter Avest oog-in-oog met Miedema de marge kunnen verdubbelen, maar de doelman van de bezoekers bracht met een geweldige reflex redding.

De beide ploegen kregen vervolgens een aantal mogelijkheden. Namens FC Zuidlaren schoot Bas Boersma een voorzet van Robin Wolters hoog over het doel van Jaap Haan en Wolters kopte uit een hoekschop net naast. Aan de andere kant was de rappe Willy Lubowa dichtbij de 2-0, maar hij schoot voorlangs. Zo leek het er op dat de eindstand wel bereikt was totdat centrale verdediger Allard van Weringh mee op stoomde, de combinatie aanging met Bas Boersma en vervolgens de bal in de verre hoek plaatste: 1-1.

‘Voetballend was FC Zuidlaren wel de betere partij, maar beide ploegen creëerden ongeveer evenveel doelrijpe kansen. Daarom is een gelijkspel de terechte uitslag’, analyseerde teamleider Remko Koopman na afloop.