Sweel (zat) doet goede zaken ; Tiendeveen laat twee dure punten liggen (update)

Op bezoek bij Damacota uit Nieuwe-Pekela boekte de hoofdmacht van Sweel (zat) zaterdagmiddag in de 5e klasse E een eenvoudige 2-5 zege. Bij rust had de formatie van trainer-coach Bert Wiebing al een marge van vier doelpunten opgebouwd.

Willy Lubowa zette Sweel al snel in de wedstrijd op voorsprong. Hij reageerde attent op een afgemeten voorzet van Jurjen Huitema. De defensie van de thuisploeg ging hierbij niet vrijuit.

De 0-2 werd opnieuw ingeluid door Jurjen Huitema. Een mooie voorzet van de 28-jarige Meppenaar werd door Jordi Darneviel keurig afgerond. Vanaf de strafschopstip bracht Vincent Kok de stand op 3-0. De mooiste goal van de wedstrijd kwam van Bertin Kiers, die de bal vanaf de achterlijn op schitterende wijze in het doel deponeerde : 0-4.

De tweede helft was een formaliteit. Het matige spelpeil hoefde Sweel niet deren, want de voorsprong kwam geen moment meer in gevaar. Op aangeven van Jurjen Huitema bracht Bertin Kiers de score op 0-5.

Nadat Ron Holscher geblesseerd het veld moest verlaten, speelde Sweel in de slotfase met tien man. Damacota wist nog twee keer te scoren, maar dat was louter voor de statistieken.

Naaste belager Tiendeveen verspeelde op bezoek bij Veendam 1894 twee dure punten. Het werd aan De Langeleegte 1-1.

Overige uitslagen v.v. Sweel:

Sweel 2 – VVAK 2   0 – 1

Sweel 3 – Klazienaveen 5   0 – 2

Sweel Vr 1 – St. NKVV/Germanicus/CSVC   3 – 2

Sweel Vr 2 – VKW Vr 1   0 – 8

Uitslagen 5e klasse E 20 februari:

Nieuw-Balinge – VEV    2 – 0

Wildervank – Meedhuizen   4 – 0

WVV – Twedo   (bezoekers niet opgekomen)

Mussel – Wagenborger Boys   1 – 0

SETA – Erica’86   7 – 0