Sweel (zat) laat koploper Achilles 1894 ontsnappen

De zaterdaghoofdmacht van v.v. Sweel legde Achilles 1894 op een zonnig ‘t Alterbarg bijna een hele wedstrijd op de pijnbank, maar verloor tegen de verhouding in met 0-1. Deze stand was al bij rust bereikt.

De Assenaren voeren in ieder geval nog een week de ranglijst aan, maar het optreden van de koploper was niet overtuigend. De ploeg van Ruud Jalving vergat zichzelf te belonen voor de tomeloze inzet en had het geluk op bepaald niet aan zijn zijde.

Sweel speelde uitstekend, maar miste kans op kans. De thuisploeg kreeg zeker vijf honderd procent kansen, maar de bal wilde er op de één of andere manier gewoon niet in. Tegen de verhouding in kwam Achilles 1894 na ruim een halfuur spelen op 0-1 door een doelpunt van Martijn Blomsma.

Na rust ontbeerde Sweel opnieuw een portie geluk. Een kwartier voor tijd had Mohammed de gelijkmaker op de pantoffel, maar de bal ketste op de lat.

Voor Sweel werd het uiteindelijk weer een nederlaag, echter wel één met perspectief. Er werd gestreden voor iedere meter. ‘We hadden minimaal recht op een punt. Alle spelers verdienen een groot compliment voor de instelling en mentaliteit’, aldus teamleider Remko Koopman.

Sweel blijft in de 4e klasse E twaalfde met vijf punten uit achttien gespeelde duels. Komende zaterdag staat het thuisduel tegen Helpman op het programma

Uitslagen 4e klasse E:

Borger – Amicitia VMC 0 – 1