Sweel (zat) boekt derde zege op rij

De hoofdmacht van Sweel (zat) heeft  de zegereeks voortgezet. Op ’t Alterbarg werd VEV uit Klazienaveen-Noord met 2-1 verslagen.

In de 5e klasse E van het zaterdagvoetbal boekte de hoofdmacht van Sweel (zat) op ‘t Alterbarg een dik verdiende 2-1 zege op VEV uit Klazienaveen-Noord. De equipe van Bert Wiebing ging voortvarend van start en speelde met name in de eerste twintig minuten goed, verzorgd voetbal. Sweel had in die fase al op voorsprong kunnen en moeten komen, maar drie grote kansen werden om zeep geholpen. VEV verdedigde met man en macht en Sweel had aanvankelijk alle moeite om de muur te slechten. In de 30ee minuut kwam de thuisploeg door een benutte strafschop van Willy Lubowa op een 1-0 voorsprong, Dat was ook de ruststand.

Ook in het tweede bedrijf dicteerde Sweel de wedstrijd. VEV probeerde wel tegenstand te bieden, maar moest zich door het overwicht van de ploeg uit Zweeloo veelal beperken tot counters. In de 60e minuut kwam Sweel door René Lanting op een 2-0 voorsprong. VEV deed in de 70e minuut nog wel iets terug, maar het verzet was te mager om de opgebouwde voorsprong van Sweel  nog in gevaar te brengen.

Komende zaterdag speelt Sweel de uitwedstrijd tegen SETA.  Het duel begint om 14.30 uur.

Uitslagen:

Sweel – VEV   2 – 1