Sweel (zat) blijft in spoor van NKVV (update)

In de 5e klasse F van het zaterdagvoetbal heeft Sweel (zat) een kostbare 1-0 overwinning geboekt op Wildervank. De ploeg van trainer-coach Bert Wiebing blijft daarmee in het spoor van NKVV, dat in eigen huis met 7-0 veel te sterk was voor Erica ’86.

De uitwedstrijd kenmerkte zich destijds in het missen van kansen van de spitsen aan Sweel zijde, waarna Wildervank in de slotfase de gelijkmaker kon aantekenen.
De thuiswedstrijd gaf eenzelfde beeld, de spitsen konden weer het net niet vinden en het was aan een geweldige reactie van keeper Haan in de slotfase te danken dat de wedstrijd nu wel gewonnen werd.

De gehele wedstrijd was Sweel de betere ploeg en waren er diverse kansen om de score te openen. Het was de paal, het slechte veld of de keeper van Wildervank die een goal in de weg stonden.
Aan de andere kant had keeper Haan het relatief rustig, al werd het nog even gevaarlijk toen Hans Lanting een bal terugkopte en de bal niet goed werd verwerkt door Haan. Gelukkig voor Sweel kon Wildervank hier niet van profiteren.

Met een ongewijzigd team startte Sweel de tweede helft voortvarend, na een diepe bal kon Bertin Kiers alleen op de keeper af. Hij omspeelde deze en kon vanaf de achterlijn, via een been van een Wildevanker, binnen schieten. Een verdiende voorsprong.
Toch liet Sweel Wildervank nu meer komen, helemaal nadat Wildervank met 10 man kwam te staan vanwege een blessure. De wissels waren al opgebruikt.
Het gezegde dat het tegen 10 man altijd lastig voetballen is, ging ook nu weer op.

Het scenario van de uitwedstrijd lag op de loer. Daar kwam Sweel ook op voorsprong en gaf het de overwinning in de slotfase weg.
Na slordig spel kon de Wildervanker spits alleen op keeper Haan af, maar die redde bekwaam en haalde zo de punten voor z’n team binnen.

Bekijk de door Wildervank gemaakte fotoreportage.