Sweel zakt na nederlaag tegen Steenwijkerwold af naar laatste plaats

Sweel is in de derde klasse C na de 0-3 nederlaag tegen Steenwijkerwold afgedaald naar de laatste plaats op de ranglijst.

Op een slecht bespeelbaar veld was het spel niet best aan beide kanten. Na 13 minuten kwamen de gasten uit Steenwijkerwold op voorsprong door een hard schot in de hoek.

Na 25 minuten pakten we het goed op en kregen we meer grip. Stein Jansen dichtbij de 1-1 na een goede individuele actie. Met een  0-1 ruststand gingen de ploegen aan de thee

In de tweede helft waren kansen aan beide kanten spaarzaam. Na miscommunicatie in de verdediging verdubbelde Steenwijkerwold de marge :  0-2.

Sweel nam meer risico en Steenwijkerwold profiteerde optimaal van de ruimte die het kreeg : 0-3

Een teleurstellende uitslag, vooral omdat Sweel voetballend niet minder was, maar  persoonlijke fouten de ploeg van Jans Bos de das omdeden.

Sweel speelt donderdagavond om 19.30 uur op ’t Alterbarg het inhaalduel tegen Trinitas. De ploeg uit Boyl sprokkelde vandaag een puntje.