Sweel wint Zwaagstra-toernooi

De hoofdmacht van Sweel heeft zaterdagavond het Zwaagstra-toernooi gewonnen. De ploeg van Ruud Jalving won op ’t Alterbarg met ruime cijfers van Dalen 4-1. Donderdagavond was Sweel al met 3-2 te sterk voor Dwingeloo.

Het sterk spelend Sweel kwam door doelpunt van Martijn Hilbrands op voorsprong. Uit een snel genomen vrije schop bracht Nick Schuiling de partijen weer op gelijke hoogte, maar de uitstekend spelende Rick ter Avest bracht Sweel nog voor de theepauze weer aan de leiding.

Na rust bleef Sweel de bovenliggende partij en dankzij Twan Jalving en een ‘beauty’ van Rick ter Avest, na fraai voorbereidend werk van Patrick Zwiers, werd het uiteindelijk 4-1.

Annen – Dwingeloo

Annen was met 2-1 te sterk voor Dwingeloo. Sander Doorten bracht Dwingeloo op 0-1, maar Jan Jaap Mulder zette de partijen weer op gelijke hoogte. In de tweede helft trok een sterker Annen verdiend aan het langste eind. Yannick van de Wal werd matchwinnaar.

Eindstand Zwaagstra-toernooi 2018 : 1. Sweel, 2. Dalen, 3. Annen en 4. Dwingeloo

Foto’s : Gerda Looije