Sweel (zon) wint streekderby tegen KSC met 1-6 (Update)

De hoofdmacht van Sweel kende zondagmiddag weinig problemen met KSC. De ploeg van Ruud Jalving won na een 1-1 ruststand uiteindelijk dik verdiend met 1-6.

Er was maar één ploeg die domineerde in Schoonoord en dat was Sweel. De ploeg uit Zweeloo legde prachtige combinaties op het veld, maar het slotakkoord ontbrak aanvankelijk.

In de beginfase waren er mogelijkheden voor Wouter van der Veen en Remmert Verbrugge, maar met kunst en vliegwerk hield doelman Rink de ballen tegen. Sweel vocht een half uur lang om het net te vinden. Na een pass van Jorn Stadman in de 35e minuut werd Wilfred Kuipers aan de verkeerde kant verdedigd en dat brak KSC op. Kuipers kon alleen op doelman Rink afgaan en hij maakte geen fout. 0-1 Direct na de aftrap was KSC dicht bij de gelijkmaker, maar het Schoonoorder feestje ging niet door. Maar toen de rust naderde kreeg Sweel weer knikkende knieën en KSC profiteerde. Eerst kwam de bal tegen de paal, maar de terugspringende bal werd door een KSC-verdediger Marcel Hamberg in het doel geschoten (1-1).

Na rust was Sweel op alle fronten KSC de baas. Doelman Rink kon aanvankelijk wat afstandsschoten pareren, maar in 67e minuut moest hij het hoofd buigen. De net ingevallen Michiel Hofman had een geweldige actie aan de zijlijn en leverde vervolgens een prima voorzet af, die feilloos door Wilfred Kuipers werd binnengeschoten: 1-2 Ook vanaf de andere kant was Sweel gevaarlijk. De excellerende Martijn Hilbrands was een ware plaag voor de defensie van de ploeg uit Schoonoord.

In de tachtigste minuut schoot Remmert Verbrugge een corner prima voor, en verdediger Roald Vrieling schatte de bal goed in en sloeg de bal met het hoofd tegen de touwen (1-3). Vanaf dat moment was het verzet van KSC helemaal gebroken. De ene na de ander aanval golfde op het KSC doel af. Martijn Hilbrands was vervangen door Richard Speelman, die de verdediging van KSC helemaal zoek speelde op links en een prima voorzet gaf op Wilfred Kuipers die de bal in de kruising schoot: 1-4.

Na weer een wervelende actie van Richard Speelman op links legde hij de bal pan klaar voor Remmert Verbrugge die geen medelijden kende: 1-5 En het werd nog erger voor KSC. Na een dieptepass van Wilfred Kuipers op Remmert Verbrugge liet de aanvoerder van Sweel zien hoe snel hij was. Oog in oog met doelman Rink maakte hij geen fout. 1-6