Sweel wint ook van Schoonebeek (0-1)

In de strijd om de koppositie in de 3e klasse D deed Sweel zondagmiddag prima zaken. De ploeg van Marnix Bakker won door een kopgoal van Jorrit Reuvers met 0-1.

Sweel ging in Nieuw-Schoonebeek sterk van start en was het eerste half uur compleet de baas. De bezoekers kwamen door een kopbal van Jorrit Reuvers uit een vrije trap van Wouter van der Veen terecht op 0-1. Dat bleek ook de winnende treffer.

Tot aan de rust was het duel meer gelijkwaardig, maar Sweel had wel het betere van het spel.

In de tweede helft had Sweel aanvankelijk niets te vrezen. Tot aan de 55e minuut: toen Lars Stadman na zijn tweede gele kaart – en dus met rood – door arbiter Lubberts van het veld werd gezonden.

Uiteindelijk was tegenhouden het parool, maar wederom bleef Sweel op de been. Met in de slotfase nog twee opgelegde kansen op de 0-2: bal van de lijn en bal op de paal uit de counter van Richard Speelman.

Uitslagen: 3e klasse D:

Sleen-Nieuw Buinen 4-2