Sweel wint streekderby met twee gezichten van Sleen en blijft meedoen in top derde klasse D

Sweel pakte zaterdagavond op de valreep drie punten tegen Sleen. In een streekderby met twee gezichten was de equipe van Marnix Bakker met 2-1 te sterk voor de buren uit Sleen. De twee treffers van Jort Jalving bleken goud waard.

Voor rust had Sleen het heft in handen en kwamen de bezoekers door een goal van Arjan Goeree niet eens onverdiend op voorsprong. Jort Jalving zette Sweel nog voor de theepauze weer op gelijke hoogte.

Tweede helft voor Sweel

In de tweede helft waren de rollen finaal omgedraaid. Sweel nam de goede vorm van de laatste wedstrijden mee uit de kleedkamer en kreeg gaandeweg de tweede helft een aantal schotkansen. Aan de andere kant hoefde Lars Sikken niet echt handelend op te treden. In de 85e minuut zorgde Jort Jalving met zijn tweede treffer van de avond voor de ontlading: 2-1. Door de zege blijft Sweel meedoen in de top van de derde klasse D.