Sweel wint bekerderby van Sleen met 2-4

Sweel heeft zaterdagavond een eerste stap gezet richting de knockout-fase van de noordelijke districtsbeker.

De ploeg van Ruud Jalving versloeg 3e klasser Sleen met 2-4. Bij rust leidde Sweel al met 2-3. Op de zege was weinig af te dingen

Al in de eerste minuut werd Sweel via Ruben Looije gevaarlijk, maar zijn kopbal miste rakelings doel. In de 7e minuut was het wel raak: een vrije trap van Martijn van der Veen werd door de verdediging van Sleen niet goed verwerkt en Richard Speelman bracht met een geplaatste kopbal de 0-1 op het scorebord

De thuisploeg kreeg in de eerstvolgende tegenstoot de mogelijkheid om weer op gelijke hoogte te komen, maar de bal geen naast het doel van Jaap Haan.

In de 22 minuut verdubbelde Sweel de marge. Na een overtreding op Twan Jalving werd de toegekende vrije schop door Rick ter Avest aanvankelijk nog door de doelman van Sleen gepareerd, maar in de rebound schoot Lars Prinsen onberispelijk in 0-2 binnen.

In de 28e minuut kwam Sleen door Arjan Goeree op  1-2 en twee minuten later stond het gelijk. Opnieuw was Goeree trefzeker: met een geplaatst schot liet hij Jaap Haan kansloos.

Nog voor rust bracht Rick ter Avest de bezoekers uit Zweeloo weer op voorsprong. Uit een voorzet van Ruben Looije bepaalde Ter Avest de ruststand op 2-3.

In de tweede helft bleef Sweel de bovenliggende partij. Richard Speelman gooide in de 77e minuut de streekderby definitief in het slot. Aan de vierde treffer van Sweel ging goed voorbereidend werk van Egbert Vugteveen en Martijn Hilbrands vooraf.

Sweel boekte een verdiende overwinning. Komende zondag staat het tweede bekerduel op het programma. Sweel speelt dan op ’t Alterbarg tegen het naar de 5e klasse gedegradeerde Valther Boys.

Scoreverloop:

7e minuut 0-1 : Richard Speelman