Sweel Vrouwen 1 laat de punten in Dalerpeel

Zaterdag 3 oktober stond de wedstrijd tegen een directe concurrent op het programma. Namelijk CSVC/NKVV/Germanicus tegen VV Sweel vrouwen 1.
We waren veel te vroeg op het sportpark van NKVV. Hier heeft Martin eerst zijn peptalk gehouden en Leonie heeft een les sportpsychologie gehouden. We moeten positief denken met elkaar en iedereen moet vertrouwen hebben in haar eigen kunnen. Wij moeten de ploeg zijn die de eerste overtreding maakt. Het is belangrijk om gedreven en gemotiveerd te beginnen en veel te communiceren met elkaar.

Ietwat verlaat beginnen we de wedstrijd met de aftrap om 14.06uur. Al gauw maakt Ilse Voortman de eerste overtreding in de wedstrijd. Goed geluisterd naar de psychologe zou je zeggen!
De tegenpartij is gevaarlijk en gaat in de aanval. We verdedigen niet kort genoeg en ze geven een pass tussendoor, deze komt aan bij haar medespeelster en schiet hem in de lange hoek. 1-0 voor CSVC/NKVV/Germanicus.

We proberen goed te voetballen met elkaar maar het gaat net niet zuiver genoeg. De tegenpartij schakelt sneller weer om. Zo komt nog een keer het gevaar richting Diane, maar gelukkig kan zij de bal nog over de achterlijn tikken. Corner voor de tegenpartij die goed wordt weggewerkt door Anoek.

Al snel mag Iris gaan warmlopen om Robin te gaan vervangen die niet fit aan de wedstrijd begon. We proberen de druk nog wat meer op te voeren met een perfecte strakke pass van Ilse Voortman die voor de goal langs gaat, waar Elsemiek de bal net mist. Kort daarna wordt er nog een diepe bal van Ilse de Regt gespeeld op Ilse Nijenbanning die de voorzet geeft. Er is een overtreding gemaakt op Elsemiek in de 16, maar deze is niet gezien door de scheidsrechter. De weggewerkte voorzet van Ilse Nijenbanning komt op de arm van de tegenstander. Een mooie plek voor Janneke om hier een vrije bal te nemen. Helaas schiet ze te laag en gaat de bal naast.
We krijgen nog een corner genomen door Ilse Voortman en geraakt door Leonie, maar helaas gaat de bal er maar niet in.

Dan is er een corner aan de andere kant voor de tegenpartij. De zoveelste korte corner wordt genomen. We moeten daar korter op. Ilse Nijenbanning kopt de voorzet er keihard uit. De tegenpartij blijft net wat meer voetballen en wordt gevaarlijk. Bij Diane ontglipt de bal maar net en de 2-0 wordt binnengeschoten.

We spelen teveel de bal in de voet van de tegenstander. Zo ontstaan er nog een paar corner voor hun. Deze worden weer kort genomen en hier zijn wij inmiddels op ingesteld. Ze worden goed weggewerkt en niet goed voorgegeven.
We krijgen een vrije bal op de middellijn, Janneke achter de bal die een goede voorzet geeft. Ilse Voortman kan deze mooi doortikken op Leonie. Zij komt zelf niet goed tot schot en geeft de bal door aan Elsemiek die zich niet bedenkt en de bal in de verre hoek in het net schiet. 2-1!
De tegenpartij komt voor rust nog een keer met een gevaarlijk schot dit op de paal beland.

In de rust beseffen we met elkaar dat we te maken hebben met een goede tegenstander. Ook hebben we vertrouwen in onszelf en weten we dat wij ook een goed team hebben. We moeten compacter gaan spelen met elkaar. Er mogen geen risico’s genomen worden dus indien riskante momenten zich voor doen, moeten wij de bal lang geven. We moeten druk houden op de verdediging en een keer durven te schieten.

In de rust wordt Anouk gewisseld voor Marlies.
Ilse de Regt gaat na rust gelijk in de aanval richting keeper, maar speelt de bal net te ver voor zich uit. We zitten er gelijk kort op en maken het lastig voor de tegenstander.
We zetten de aanval goed in, maar het laatste stukje ontbreekt net.
Robin die flink wat energie naar binnen heeft gewerkt kan de 2e helft weer invallen voor Iris.
Diane geeft een perfecte uittrap die mooi via de knie van Ilse Nijenbanning wordt doorgespeeld, maar helaas geeft de scheidsrechter buitenspel aan.
Helaas zijn het maar korte speelminuten voor Marlies, die de wedstrijd al begon met een veel te hoge suikerwaarde. Anouk heeft haar plek vervangen.

De tegenpartij begint ook meer druk te zetten en probeert meer doelpogingen te wagen. Gelukkig hebben wij Diane hier staan, die je niet zomaar passeert. Er zitten een paar prachtige reddingen tussen.

We krijgen nog een vrije bal door een overtreding die gemaakt is op Ilse de Regt. Ilse Voortman neemt deze bal. Ze schiet hard en laag, maar de keeper kan de bal pakken.

De laatste 5 minuten zijn ingegaan. We voeren de druk nog wat meer op. We willen zo graag punten pakken en meenemen naar Zweeloo. Wederom wordt Ilse de Regt onderuit gehaald en weer een vrije bal mee. Janneke nu achter de bal. Er ontstaat wat remoer in de muur, waarbij de tegenstander een gele kaart krijgt en niet meer terug zal komen in het veld deze wedstrijd. De vrije bal kan worden genomen, maar gaat helaas te hard.
We schuiven onze laatste man Janneke door en gaat 1 op 1 spelen. We krijgen nog een vrije bal mee en een corner. Daarna nog een doelpoging van Ilse Voortman die ook weer eindigt in een corner. Mooie voorzet en Anoek schiet nog een keer en de bal kan er daarna bijna ingetikt worden, maar helaas we kunnen er net niet bij.

De scheidsrechter heeft afgefloten. We hebben de 2e helft goed opgepakt. Er was meer strijd te zien, maar kwamen er net niet door. Helaas geen punten mee naar Zweeloo.