Sweel Vr1 weet bekerstunt van vorig seizoen te herhalen en staat opnieuw in de halve finale

Het enige dat zaterdagmiddag voor Sweel Vr1 telde was een plek in de halve finale. In die opdracht slaagde de ploeg van Ruben Looije en Fakie Rotmensen glansrijk. Veendam 1894 Vr2 werd  na een enerverende wedstrijd met een 2-1 nederlaag naar Oost-Groningen gestuurd.

De beginfase ging gelijk op met kansen aan beide kanten. Na twintig minuten brak Isabel Boon de ban, Uit een vrije schop van Marleen Mens, die werd doorgekopt door een tegenstander, volleyde de attent reagerende Isabel Boon tegendraads de bal in de kruising.

In het vervolg van de eerste helft had Sweel een veldoverwicht en werden er veel kansen gecreëerd, waarbij met name Marleen Mens een prima indruk maakte. Alleen door een matige afronding en een hele goede keeper bleef het 1-0 tot de rust.

In de tweede helft kwam Veendam sterk uit de startblokken en zette vol druk. De Oost-Groningers kwamen niet eens onverdiend op  1-1. Daarna leek de wedstrijd in evenwicht. Zij zochten met name hun hele goede nummer 9 die makkelijk weg draaide en probeerden nog wat te forceren.

Twintig minuten voor tijd kwam Sweel op 2-1. Een corner werd door Veendam niet goed weggewerkt  en Norah Naber profiteerde optimaal met een formidabel schot – met haar linker (!) – in de korte hoek.

Sweel trok daarna op karakter de zwaar bevochten zege over de streep en kan zich opmaken voor de halve finale, die op 4 mei op het programma staat.