Sweel Vr 1 eenvoudig door in beker

Sweel Vr1 heeft zich zaterdagmiddag moeiteloos voor de volgende bekerronde weten te plaatsen. In eigen huis werd SJO NWVV/Titan Vr1 op een 7-2 nederlaag getrakteerd.

De formatie van Edwin Guichelaar en Geke de Groot kwam na een kwartier spelen door Anouk van Oosten op een 1-0 voorsprong. Lisanne Voortman drukte het krachtverschil in de 20e minuut verder in de score uit door op fraaie wijze toe te slaan (2-0). In de 35e minuut kwamen de bezoekers uit Nieuw-Weerdinge nog wel terug tot 2-1, maar op slag van rust tekende Lisanne Voortman voor een veiliger marge (3-1). Sweel kwam sterk uit de kleedkamers en met fraai combinatievoetbal werd de score in de tweede helft door Marleen Mens (2x) en Leonie Katerberg uitgebouwd naar 6-1. De bezoekers deden nog wel iets terug (6-2), maar Marieke Pronk zorgde voor een passend slotakkoord (7-2).